Wanneer ik wegrijd vanuit stilstand bij laag toerental, trilt en schudt de auto flink. Zeker met zware belasting. Met meer toeren en slippende koppeling gaat het beter, maar dat lijkt me niet goed voor de koppeling.
Het is een Valeo 4p set die is gemonteerd bij 260.000 km (huidige stand 400.000 km). Koppeling pakt verder goed op en lijkt niet versleten te zijn.
Kan het iets met ontluchting te maken hebben van hydraulisch systeem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is het vermogen van de motor? Alleen de 66kw 90pk versie heeft een massief vliegwiel. Denk nl aan een slechter wordende twee massa vliegwiel. Is die, als er één in zit, gelijk mee vervangen met de koppeling set?
Bij slechte hydraulische bediening of erg oude vloeistof schakeld het slecht of slip.
Het is de 110 pk met origineel een dubbele massa vliegwiel, maar nu zit er een vast vliegwiel van de 4p set van Valeo op. Die zal het dus niet zijn.
Schakelen gaat wel goed. Het wegrijden vanuit stilstand is vervelend.
9 jaar
Trilt de auto tijdens opkomen van de koppeling of nadat het pedaal losgelaten is?
9 jaar
Misschien dat de profs daar een antwoord op kunnen geven maar dat het vervangen van een twee massa vliegwiel door een massieve versie de klachten niet veroorzaken? Zo'n twee massa vliegwiel zit er niet voor niets in lijkt mij.
Groet Jan
9 jaar
Misschien een motorrubber wat de geest heeft gegeven?
9 jaar
Als je al rijd , dus het koppelingspedaal al hebt losgelaten , en dan volgas geeft , schudt de auto dan ook ?
voyager vraagt ook al zoiets .
Het kan een verglaasde plaat zijn.
Maar een DM vliegwiel vervangen voor een vast vliegwiel is geen slimme zet.
Alle trillingen moeten nu door de krukas op gevangen worden,die heeft daar enorm onder te lijden.
Het kan goed gaan,maar hij kan ook breken uiteindelijk.
9 jaar
Het is tijdens het opkomen van de koppeling. Is de koppeling eenmaal op, dan is het trillen voorbij.
Het vliegwiel wordt speciaal voor dit type auto aangeboden door Valeo als vervanging van het dubbele massa vliegwiel vanwege de problemen hiermee.
Toevoeging: motorsteunen zijn volgens mij onlangs nog vervangen.
9 jaar
Als de motorsteunen vervangen zijn kan het geen kwaad om te controleren of ze nog goed vast zitten.
9 jaar
Ik zou voor een andere koppeling gaan. Er kan één veer in de drukgroep kapot zijn waardoor het trilt bij opkomen.
9 jaar
Bedankt voor de reactie.
Eerst maar motorsteun controleren voordat de koppeling open gaat.
Hieronder wordt ook iets gezegd over het ontluchten van het hydraulisch systeem:
http://www.307forum.nl/viewtopic.php?f=4...
http://www.307forum.nl/viewtopic.php?f=2...
9 jaar
Controleer of er oliedruppels aan de versnellingsbak hangen. De plaat kan vet geworden zijn door lekkage van de oliekeerring achter het vliegwiel.
9 jaar
Kan de auto gaan trillen van een vettige koppelingsplaat?
9 jaar
Yep!
Het begint met bokken (trillen) en later met slippen. Hier is maar heel weinig olie of vet voor nodig.
9 jaar
Er moet volgens de garage toch een nieuwe koppeling in. Laat nog weten hoe dit afloopt.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar