bij het wat steviger optrekken lijkt het net of de voor wielen spinnen, maar het is de bak die niet lijkt te koppelen. denk zelf aan de platen maar de auto heeft pas 62000 km gelopen vind dit zelf vrij snel als ze nu al versleten zijn. J eruikt na het rijden wel een soort van brand lucht.
tevens gaan bij hard optrekken de voorwielen resoneren? heb al gekeken of remmen blijven hangen maar kan de schijven met de hand makkelijk draaien .
iemand een idee
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een automaat heeft geen koppelings platen
zit hier niet een renault automaat in ??
Ja, de MB3.
ze blijven maar spoken Hans, Mijn Renaults, jou Peugeots :P
[quote=Renaultmonteurtje]een automaat heeft geen koppelings platen[/quote]
hoe zet ie de stelsels dan vast?
ik denk dat de verbrande geur juist van de koppelingsplaten afkomt, versleten of niet genoeg druk op de zuiger die ze samendrukt.
Let wel op dat met een AT rijden die niet goed functioneert je deze helemaal kapot kunt maken. Als er echt een verbande geur vanaf komt betekent in elk geval dat het heel erg warm is geworden, ATF smeert een heel stuk slechter bij hoge temperaturen en een automaat heeft het meestal al moeilijk met de koeling ervan. Ik zou dus heel voorzichtig zijn met wat je doet.
zit er wel genoeg ATF in??
13 jaar
er zitten automaat bak vloeisotf in
deze wordt gebruikt voor natte koppelingplaten.
maar in plaats van koppelingsplaat zoals bij een handbak zit een koppelingomvormer
sta je stil dan wordt er geen druik op de koppelingomvormer gezet dus je motor is losgekoppelt met bak
wordt er druk op gezet dan pakt hij ook mooi op
maar wat je ruikt zullen de rembanden zijn
dit is een riem die over een trommel gaat in die trommel zit een planietaire stelsel dit zijn je versnelling
natte koppeling wordt alleen gebruikt voor achterruit en voorruit en mogelijk voor een versnelling
maar dat kan ik niet zo zeggen dan moet ik weet hoeveel traps automaat is en hoe het binnen geschakeld zit
http://www.youtube.com/watch?v=wZQqWRF2M... precies zien hoe het van binnen uit ziet en wat er allemaal bij komt kijken
maar inderdaad atf peil controleren is geen luxe
echter denk ik dat je meteen het beste kan verversen ivm verbrande geur
dus zwarte olie
zit inderdaad een renault automaat in volgens mij een 3 traps, vloeistof peil gecontroleerd is goed.
no g suggesties wat er eventueel kapot zou kunnen zijn
13 jaar
Filter als eens vervangen?
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar