Peugeot 0: Backfire

406 1.8 16V LPG G3 bouwjaar aug. 1999 (nieuw model) .
Onmiddelijk tijdens het starten hoorde ik een enorme knal. Resultaat, inlaatspruitstuk was als het ware uit elkaar geknald!
Ik heb mij laten vertellen dat dit verschijnsel backfire wordt genoemd. Wat kan mogelijk de oorzaak zijn en wat is hier tegen te doen?

bob1343

Geplaatst door bob1343 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

verkeerde klep speling, slechte ontsteking, vacuum lekage, verkeerde gas afstelling dit alles kan deze bachfire veroorzaken.

TrafficBandit (0), 15 jaar geleden

Bij veel LPG installaties wordt het gas net voor de kleppen in het inlaatspruiktstuk geinjecteerd. Er bevindt zich dan dus een explosief gas/luchtmengsel in je inlaatspruitstuk. Het enige wat je dan nog nodig hebt voor een backfire is een ontsteking van dit mengsel. Je gas/luchtmengsel explodeert dan in je inlaatspruitstuk en hier kan het inlaatspruitstuk in de meeste gevallen niet tegen (is van plastic) en spat letterlijk in stukken uit elkaar.

Je moet dus uitzoeken hoe het kan dat het mengsel tot ontsteking kan komen in je inlaatspruitstuk. De door autobedrijf van breugel genoemde oorzaken zijn inderdaad de punten om te beginnen met zoeken, maar eerst moet je het inlaatspruitstuk vervangen. Ik raad je aan om naar een goede gasspecialist te gaan en hier niet zelf mee te gaan hobbyen. Voor je het weet heb je voor de tweede keer een nieuw inlaatspruitstuk nodig.

bob1343 (0), 14 jaar geleden

Men heeft het inlaatspruitstuk vervangen en verder geen afwijkingen gevonden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.