auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 607: bandenvragen 607

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 (automaat)

Voor mijn 607 wordt door de fabrikant een 225 55 16 W opgegeven en die zitten er ook op (Pirelli P6000).

Nou heb ik drie vragen:

1. Kan ook een V-band i.p.v. een W-band worden gemonteerd? Gezien de topsnelheid lijkt op het eerste gezicht een W-band wat overdreven, of zijn hier andere redenen voor?

2. Kan er ook zonder problemen een smallere band worden gemonteerd en zo ja, tot hoe smal kan ik dan gaan?

3. De achterbanden slijten iets schuin af (de buitenkant slijt hader dan de binnenkant). Zowel de garage als het bandenbedrijf kunnen geen afwijkingen aan de auto constateren (geen schade, originele velgen, bandenspanning, uitlijning en balancering = ok). Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?

Bij voorbaat dank,


Henri

Geplaatst door

H. Landhuis (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat ik ervan weet:

1 Denk dat in die bandenmaat geen V band leverbaar is, of iedergeval niet goedkoper.

2 niet aan te raden, misschien dat je 215 nog kunt overwegen, let wel op dat dan de hoogte verhouding dan ook moet veranderen. misschien 215/60 -16?

3 qua slijtage van de achterbanden, oplossing van peugeot, is om de banden op de maximale bandenspanning te brengen. (gaat wel te koste van comfort) Dit zal de slijtage iets verminderen.
Moet je er wel zeker van zijn dat de uitlijning goed staat. Want dit word door de meeste bedrijven niet goed gedaan. Peugeot werkt met een heel aparte manier van voorwaarden voor uitlijning. De auto moet namelijk op drie verschillende hoogtes afgesteld worden. Deze hoogtes worden ingesteld door de auto in de vering te trekken met kettingen. De meeste uitlijnbedrijven doen dit niet omdat ze de juiste gegevens hier niet voor hebben, of niet de juiste gereedschappen. Maar denk als belangrijkste reden, dat ze het dan niet voor de vraagprijs uit gelijnt krijgen. Je bent hier namelijk toch wel een dik uur mee bezig als je het op de door peugeot voorgeschreven manier doet. En zo'n bedrijf rekent maar voor een half uurtje.
Advies ga naar een dealer die zelf uitlijnapparatuur heeft, en het dus op de juiste manier kan afstellen

amplifier 0
badge

17 jaar

Hallo Marcel,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik zal mijn licht eens bij de dealer opsteken i.v.m. die uitlijning, hoewel ik daar niet graag heenga, aangezien ik het wel een beetje heb gehad met de Peugeot-organisatie.

Met hartelijke groeten,


Henri

H. Landhuis 0

17 jaar

de banden codering w en v zit bij de meeste fabrikanten in het feit dat de lagere codering een winterband uitvoering is
smaller ?kan 1 stap maar ook dan val je in een winter codering terug
of je moet van die pang-pang banden willen die met regen alleen recht door willen op dit soort limo's
pirelli en michelin zijn met dunlop en vredestein/godyear een van de weinigen die een goede band in deze maaat leveren en de codering niet veranderen.
prijs technisch wordt je er ook niet veel wijzer van
en idd de spanning iets verhogen tegen schuin weg slijten
ik lijn zelf niet uit maar breng dit weg
zoek een goed gespecialiseert bedrijf hiervoor
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.