Hallo,
Ik heb een probleem met de benzinemeter van een 106.
Deze geeft al een tijdje problemen door erg te schommelen en wisselende brandstof niveaus aan te geven.
Nu doet hij helemaal niets meer.
De vlotter heb ik doorgemeten, en die werkt goed. (vol 77 Ohm Leeg 365 Ohm)
Op de kabelboom naar het instrumentenpaneel meet ik 66 Ohm.
Ik heb al wel gelezen dat de print op het instrumentenpaneel wel eens problemen geeft.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt, Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe bedoel je "Op de kabelboom meet ik 66 Ohm" Als je dit meet over een losse draad ( klok afgekoppeld ) dan is de draad defect, indien je dit over de klok meet, heb je niets aan deze meting zonder referentiewaarden.
Ja, ik meet op de losse stekker.
Dit is dus de weerstand van de vlotter.
12 jaar
Weerstand van de vlotter werkt zeg je, en waardes kunnen ook verklaarbaar zijn, maar die 66 Ohm, waar heb je die op gemeten ???????
Tussen stekker van de meter (afgekoppeld) en de massa
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar