De motor blijft af en toe 4 à 5 seconden nalopen na het "uitzetten"en verwijderen sleutel. Gevolg is: bij volgende keer starten storingsmelding
"storing uitlaatgas" Bij de garage uit laten lezen. Uitslag tijdelijke storing brandsfdruksensor. Conclusie van de garage: vervangen klep, die is niet los te koop dus een nieuwe pomp. Op de sloop (Klijnstra Nagele) toch een ruilsensor gekocht, geplaatst en probleem blijft. Dus nieuwe dieselpomp lijkt me dus niet aan de orde.
Bijzonder is dat het probleem zich niet voortdurend voordoet. De monteur van de garage wist een treffende opmerking te maken: de motor luistert af en toe niet naar de sleutel.
Bij storing gaat de auto in de noodloop hetgeen best problematisch is.
Recent is alles getest, verstuivers, opbrengst pomp en meer van dat soort zaken. Alles in orde.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kun je de laatste 8 cijfers van het chassisnummer plaatsen zodat er door de peugeot-mannen naar eventuele info gezocht kan worden?
de laatste 8 cijfers zijn: 82753262
Het gaat om een 307 SW 2.0 HDI 80 KW
alvast bedankt voor de reactie!
13 jaar
zit er een trekhaak met constante plus onder?
Er zit inderdaad een trekhaak onder met een constante plus!
13 jaar
controleer de stekkerdoos op corrosie/ oxidatie, waarschijnlijk zit hier inwendig sluiting in waardoor de motor blijft lopen
ga ik spoedig nakijken en laat het resultaat weten!
alvast bedankt voor de tip.
13 jaar
Er is in ieder geval geen info specifiek over dit geval voor deze auto, maar de opmerking van renaultmonteurtje is in ieder geval een scherpe en het controleren waard!
Toch is hierover wel eens een infoflash geweest.
Het waren de eerste 307's 110Pk die er last van hadden?
De raildruksensor (de sensor op de commonrail, niet op de pomp!) moest vervangen worden samen met het korte kabeltje van de sensor naar de kabelboom van de motor. (beide moest je los bestellen)
Misschien dat er bij Hans nu ook een lampje gaat branden?
[quote=patrick1969]Misschien dat er bij Hans nu ook een lampje gaat branden?[/quote]
Ja dat lampje was al zwak gaan branden toen ik de vraag las, vandaar de vraag om de laatste 8 cijfers. Ik kon de betreffende IF echter niet vinden onder dit chassisnummer.
Ik heb de stekkerdoos gecontroleerd, die ziet er puntgaaf uit,geen enkele form van corrosie. Ik lees nu dat mogelijk de oorzaak gezocht moet worden in de raildruksensor? Die weet ik te vinden, maar over welk korte kabeltje gaat het vervolgens? Is het de bedoeling dat de draad inclusief stekker vanaf de sensor tot aan de motorrekeneenheid?
13 jaar
Het tussenkabeltje is ongeveer 40cm lang en zit aan de raildruksensor. Het loopt achter de startmotor naar onder. Achter/onder de startmotor zit een gele connector.
Misschien slecht contact bij een van die connectors?
Kijk >[url=http://www.forum-auto.com/marques/citroe...]hier[/url]< om je "Frans" wat op te halen. Het betreft hier een Citroën met dezelfde motor.
Op chassisno. gezocht zou dit gaan om onderdeelnummers 1920 8G = afd.ringetje (2,70 incl BTW), 1920 SZ = raildruksensor (118,70) en kabelboompje 1922 G5 (15,75) ........mocht je dit nodig hebben uiteraard!
het heeft even geduurd maar heb alles geprobeerd wat is voorgesteld, andere brandstofdruksenson, andere raildruksensor, kabelboompje eraf gehad en nagekeken(helemaal gaaf) en de storing blijft terugkomen. en eigenlijk steeds vaker. Kan de storing storing ook ontstaan doordat degaspedaal senson mogelijk niet geheel terugkomt naar het nulpunt? niet dat ik het idee heb dat hij verhoogt in toeren loopt,maar op een gegeven moment tijdens het stopzetten even het gaspedaal vastgehouden en de motor bleef weer draaien en nu langer dan voorheen.
Ik ben dankbaar voor jullie tips en suggesties maar als je weet dat ik al 600 euro geïnvesteerd heb in deze storing en het einde is nog niet in zicht word ik toch een beetje wanhopig.
13 jaar
[quote=Paul t H]......... word ik toch een beetje wanhopig.[/quote]
Jammer dat het nog niet tot een oplossing is gekomen, maar de centjes wél opgelost zijn.
Hopelijk komt er hier (of elders) nog iemand met de gouden tip.
Als je tot zover het meeste zelf hebt gedaan, lijk je een handig iemand. Misschien kun je zonder al te veel moeite nog eens visueel de motorkabelboom controleren of deze toevallig nergens is doorgeschuurt op bijv. zo'n hard plastic kabelgoot (draad bijna door) of boven versnellingsbak op een steuntje (kortsluiting) o.i.d.
Erg vervelend zo.
Had je die storingen nog eens laten uitlezen/wissen?
Komt nog steeds dezelfde storing terug ik bedoel als je die laat uitlezen?
Als je de motor EBE nog eens laat uitlezen, vraag dan om de P-code.
Mannen,
Het heeft even geduurd voor ik met mijn reactie kwam, maar het probleem doet zich nu al een maand niet meer voor.
Ik heb de raildruksensor en kabelboompje vervangen. Gehaald bij Kleinstra in Nagele, (peugeot demontage bedrijf)
ben weer een blije rijder.
Zonder jullie adviezen was ik overigens niet zo ver gekomen dus mijn dankis groot.
fijn dat er toch nog mensen zijn die naast aansluiten op de computer en aflezen van de storing ook nog verder denken en vooral meedenken.
Als het aan de dealer had gelegen had ik er een nieuwe pomp in gehad, en kennelijk zonder resultaat.
Nogmaals mijn dank is groot
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar