close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 607: blokkeermal voor starterkrans

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2HDI136

Geachte,
Ik wil binnenkort mijn distributieriem vervangen (6072HDI)en heb eens de procedure overlopen. Als ge al wat gesleuteld hebt is daar eigenlijk niets moeilijk aan. Maar men heeft (voor goed te zijn) zo'n blokkeermal nodig voor de blokkeering van de krukas via de starterkrans,om die krukaspoelie los te krijgen. Men geeft ook aan dit te kunnen doen met een stalen pen in het vliegwiel. Maar voor dat laatste zit de startermotor in de weg. Ik heb een hulpstukje gemaakt dat ik in de tanden van de starterkrans plaats,maar ik durf het eigenlijk niet goed te gebruiken. Bij Peugeot beveelt men zo'n blokkeermal aan dat men op de starterkrans plaatst. Weet iemand of zo'n mal te verkrijgen is in de handel? Of eventueel een raadgeving? Het gaat alleen om die krukaspoelie,alle andere informatie i.v.m. de distributie riem heb ik.
Met dank.

Geplaatst door

peugeotfan (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

pas gedaan had ook niet zoiets heb toen gewoon de startmotor los gehaald en er een bout in gedaan die ik iets verbogen had om van het blok af tekomen anders liep hij klem.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

10 jaar

Bedankt,Jan
Precies dat had ik er niet voor over maar het is misschien nog het beste van al om die startmotor er gewoon uit te halen. Ik wacht nog even af of er nog reacties zijn. Weet u misschien nog het aantrekkoppel van de bout van de krukaspoelie?

peugeotfan 0

10 jaar

Ik zet gewoon de wagen in zijn 5de versnelling en zijn handrem op, tijdsbesparend.
Gr

firedriver 330

10 jaar

Bedankt voor je visie. Maar ik zou dit precies niet durven omwille van het grote aantrekkoppel en alle kracht komt dan op de boite en koppeling. Alleen zou ik nog het aantrekkoppel moeten te weten komen...
Groeten.
Werner

peugeotfan 0

10 jaar

Om uit te zoeken wat het aanhaalmoment van deze bout is, kom ik niet verder. Je geeft aan 2HDI136, maar ik kom op servicebox alleen 2.2 ltr HDI 136 of 2 ltr HDI 138 tegen. Welke is de juiste? Anders even de laatste 8 cijfers/posities van het chassisnummer.

hans4074 0
badge

10 jaar

Vorige week nog een clio op de vloer gehad, en op deze manier zonder problemen losgedraait met een lange buis.
Ik werk met gevoel, krukasbouten draait ik heel goed vast met locktite, tot nu nog niemand teruggekomen dat zijn krukasbout vanzelf loskwam.
Momentsleutel gebruik ik wel, maar dat hangt af voor welke werk, denk maar aan het vervangen van de koppakking,...
Vliegwielblokkage door in de 5de versnelling te zetten heb ik ook geen problemen mee gehad, en als de bout toch vast blijft zitten, wordt deze vaak losgedraait met een slagmoersleutel, of desnoods warm maken, maar pas op voor de krukaskeerring, wordt dan ook meestal vervangen na het verwarmen, probeer maar, speciaal gerief is altijd beter, maar dat moet toch niet altijd, als je voor ieder merk en type speciaal gereedschap moet halen, wordt het een dure grap, maar dat is ieder zijn keus.
Gr.
Jantje

firedriver 330

10 jaar

Beste Hans4074, ik merk dat u misschien het aantrekkoppel kunt vinden via servicebox. Welnu het is wel degelijk een 2HDI136! Als u vind 2HDI138dan is dat gewoon een drukfoutje. het is die 2l van 100kw (=136pk)
Mijn chassis nummer is VF39URHRH92223644.Mocht u mijn alsnog kunnen verderhelpen daarmee, veel dank!
Werner

peugeotfan 0

10 jaar

Ook als ik zoek op je gegeven chassisnummer, komt er op servicebox dit te staan: 607 RESTYLING 4-DEURS SEDAN 2.0 HDi 138 roetfilter Hangeschakelde versnellingsbak 6 DAM : 1069889
Krijg je zomaar 2PK cadeau! :-)
Maar goed, maakt niet uit omdat het chassisnummer nu doorslaggevend is. Aanhaalmoment krukasbout: De eerste keer aanhalen met 8 daNm daarna hoekverdraaiing met 60°

hans4074 0
badge

10 jaar

O.K Hans uw laatste gegevens over mijn auto en dus ook aantrekgegevens zal nu zeker correct zijn. (8kgm +60gr.hoekverdraaing) Ik ga nu met volle vertrouwen de zaak aanpakken. Binnen enkele dagen doe ik dat en verwacht ik geen problemen meer.
Bedankt !Ik bedank hierij ook firedriver voor zijn goede info.
Werner

peugeotfan 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.