👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb een Peugeot HDI uit 2004, welke ik 2 maanden geleden heb gekocht.
In het begin blaast hij flink wat koude lucht uit als ik hem op MAX heb staan, Als ik de airco op 14C heb, maar 2 minuten later stopt hij met blazen en komt er slechts nog een beetje koude lucht uit. Dit gebeurd ook als ik de airco uit heb staan, dus gewoon de kachel aan heb op 23C.
Na 5 min begint de airco of kachel weer koude of warme lucht te blazen, dit doet hij weer hooguit 2 a 3 min, dan gaat het verhaal weer opnieuw.
Maar wat gek is;
Als ik de blower op de helft heb staan, zit er meer tijd tussen dat hij uitvalt,
(en het lijkt wel of dit onder het rijden vaker gebeurd dan dat ik stil sta, maar dit weet ik niet 100% zeker.)
Waar ligt dit aan en wat kan/moet ik er aan doen??? Is er een ''schakelaar'' stuk of zo?
(Het ligt niet aan de airco, want die is 100% goed, dat is getest)
Met vriendelijke groet,
Marko
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit zit in de regeltransistor van de kachelmotor en afhankelijk van het type zit hij er waarschijnlijk ingebouwd
contacten van de regelweerstand zijn ws ingebrandt. haal de bekleding onder het handschoenkastje weg, zet de ventilatie in stand " recirculatie binnenlucht" dan zie je de klep opengaan, draai een kwarttoer aan de weerstand en haal hem eruit , maak de stekker los en bekijk de contacten. weerstand en kabelbundel beide vervangen indien gesmolten contacten
Vlaanderen uit de tekst van de vraag maak ik op dat het om een geregelde airco gaat en die heeft dus niet de weerstand in de aanzuigbuis.
Maar een transistor (tyrister)in de motor.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar