Ik heb een vraagje aan al die ervaring hebben bij de j5 boites
Ik heb ontdekt dat er bij de modellen met verschil zit in de boites .De oudere modellen habben geen kabel aan de stuurstang naar de boite op . De jongere modellen wel . Mijn vraag is , wat verschil en wat doet de kabel eigenlijk .Hebben die een voordeel .Mijn boite is kapot en heb hier een oudere liggen .
Kan men een oudere boite zonder kabel in bouwen op de jongere modellen of moet de oude pook aan het stuur ook omgeruild worden ?
Wie kan mij daar raad in geven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=kriko]Ik heb een vraagje aan al die ervaring hebben bij de j5 boites
Ik heb ontdekt dat er bij de modellen met verschil zit in de boites .De oudere modellen hebben geen kabel aan de stuurstang naar de boite op . De jongere modellen wel . Mijn vraag is , wat verschil en wat doet de kabel eigenlijk .Hebben die een voordeel .Mijn boite is kapot en heb hier een oudere liggen .
Kan men een oudere boite zonder kabel in bouwen op de jongere modellen of moet de oude pook aan het stuur ook omgeruild worden ?
Wie kan mij daar raad in geven[/quote]
Boite? Is dat de versnellingsbak? Op de onderdeleninfo van peugeot staan 2 versn. bakken. 1 voor CRD (2500cc) motor en 1 voor XUD (1900cc)
Iets over een kabel (?) kan ik niet vinden, zowel bij versn. bak als bij schakelmech. niet. Er wordt gepraat over vóór bouwjaar 91 en ná 91, maar kabel????
Aan de achterzijde van de versn.bak, bovenop cardandeel naast de peilstok zou een type-plaatje moeten zitten. Misschien kun je de gegevens, die op beide type-plaatjes staan, hier eens plaatsen?
Ik heb het inderdaad over de versnellings bak , bij de modellen na 91 als men de rubber ontbloot aan de schakel pook aan het stuur loopt er een kabel naar de schakelbak . Bij de oudere modellen is dat niet en dat is wat ik bedoel . Dat is ook bij citroen c 25. En wat daar de bedoeling van is weet ik ook niet , waarschijnlijk een ander schakelmechanisme . Denk dat er ook verschil is in grote tandwielen , er zijn marktwagens die bijna 2 ton wegen en dubbel as achteraan , den,k niet dat die met een gewone 2500 zonder turbo vel power hebben , zou het niet kunnen dat die een andere overbrenging hebben met grote tandwielen , zullen dan ook wel geen grote snelheid halen , maar nu wijk ik wel wat af van mijn vraag .
Dat is wat ik nu wat ik kan brengen . Bedankt wie mij daar verder in helpt voordat ik begin .
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar