Camper op Peugeot J5 chassis met turbo diesel blok met geboorde cilinders, verbruikte opeens extreem veel olie, 1 ltr/200 km.
Mijn diagnose: lekke koppakking. De kop verwijderd en naar revisiebedrijf gebracht. Daar is deze gevlakt en afgeperst. Geen problemen ontdekt.
Teruggeplaatst met nw. gloeispiralen, nw verstuivers en uiteraard nw koppakking en nw kopbouten. Bij proefdraaien bleek dat het allemaal voor niets was geweest. De olie druppelde de uitlaat uit.
Tip van een vriend: Ruil deze motor voor een blok van een Citroen CX.
Vraag: Is dit straffeloos te doen dwz. is dit zonder al te veel aanpassingen uitvoerbaar en kan de " oude" brandstofpomp gebruikt blijven; is de aansluiting op de waterpomp, dynamo enz. gelijk????
Ben erg benieuwd naar de mening van een ervaringsdeskundige.
Groet Leen.
Geplaatst door leen boer (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot J5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
primera p11 (0), 15 jaar geleden
Klepseals ook vervangen?.
leen boer (0), 15 jaar geleden
Neen, goed idee, maar kan een defecte klepseal een dusdanig groot olieverbruik veroorzaken?
306 cabrio (0) PRO, 15 jaar geleden
Jazeker!
primera p11 (0), 15 jaar geleden
Als je de kop eraf haalt,zou ik de kop gelijk helemaal aanpakken.
Nieuwe kleppen en zetels en klepseals of een ruilkop monteren.
Dan weet je gewoon dat het daar weer goed zit,loshalen en dan maar de boel half doen is geen oplossing.
leen boer (0), 15 jaar geleden
Hallo allemaal, bedankt voor het meedenken. Het probleem bleek te zitten in een uitgelopen lager van de turbo.
Vriendelijke groet, Leen Boer
kriko (0), 15 jaar geleden
Een peugeot j5 is een citroen cx motor en is juist het zelfde .