Peugeot J5: trillen bij stationair draaien

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: U25-663

Op mijn peugeot zit een CAV roterende pomp met een bediening voor versneld stationair draaien
dat door middel van een thermische bediende kabel werkt.
de vraag : versteld dit de hoeveelheid branstof of de timing van de pomp?
Bij koude motor gaat alles goed bij warme motor trilt alles stationair heel erg
als ik de kabel erg strak zet is het over maar dat is niet volgens de afstelling van het boek.

hewi2007

Geplaatst door hewi2007 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot J5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (20) PRO, 15 jaar geleden

is het niet dat het toerental warm telaag staat dat je deze wat op moet schroeven.

groetjes jan.

hewi2007 (0), 15 jaar geleden

Jan bedankt voor je reactie maar hij draait al heel erg snel dus dat kan het niet zijn
maar het is een camper dus de dynamo is behoorlijk belast op laag toerental
2 accu,s koelkast motorfan 2x als ik alle verbruikers afschakel gaat het beter.
maar trilt op hoog toeren is het weg rond de 800 rpm

Wim

jan T (20) PRO, 15 jaar geleden

ik zou dan toch eens proberen om een andere toerental tevinden waar het beter gaat.
ik neem aan dat de klepspelling in orde is als je dat niet weet zou ik die eerst toch eens af stellen ik weet alleen niet meer de maat en de volgorde maar daar is voor je nog wel aan tekomen.

groetjes jan.

hewi2007 (0), 15 jaar geleden

Jan dat is allemaal in orde ik heb de kleppen gesteld en de distributieriemen vervangen filters vernieuwd
verstuivers getest.
de motor loopt verder goed trekt goed geen hoog brandstofverbruik.
maar dat trillen is iritant

groetjes Wim

jan T (20) PRO, 15 jaar geleden

nou wim dan heb ik zou ook geen dingen meer voor je.
want deed hij het voor het vervangen van de distrubutieriem ook al of is het daarna begonnen .
als hij het al deed dan weet ik het niet maar anders zou je denken dat de pomp niet op tijd staat.

groetjes jan.

hewi2007 (0), 15 jaar geleden

Jan hij trilde voor die tijd ook al maar bij de reparatie is de motor er uit geweest dus alle kabels zijn los geweest
de versneld draaien instelling stond te strak van daar mijn vraag wat deze instelling doet als die de timing versteld dan kan je gelijk hebben dat de pomp niet goed staat en dat compenseer je met de instelling
versneld draaien bij koude motor.
als ik deze weer te strak zet loopt de motor goed maar werkt de koutstart niet.
ik ga de pomp verdraaien kijken wat er gebeurd.

groet Wim

jan T (20) PRO, 15 jaar geleden

ja wim dat kun je doenmerk de boel voor dat je gaat draaien dan weet je je begin stand en kun je altijd terug.
officeel moet het met meetklokjes maar als je het zo probeert kom je er ook hoor ik doe het zo thuis ook wel want daar heb ik die dingen ook niet.

groetjes jan.

hewi2007 (0), 15 jaar geleden

Jan ik heb de pomp iets later gezet en het trillen is over en het versneld draaien bij koude motor werkt goed
nu kan ik hen ook netjes stationair laten draaien met de 2 koelvennen aan en de koelkast.

bedankt voor je reaktie groeten Wim

jan T (20) PRO, 15 jaar geleden

nou wim mooi om tehoren dat je het voor elkaar gekregen heb ik heb je wel niet de oplossing kunnen geven maar zo samen je toch een beetje op weg geholpen.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.