close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot J5: Last Bij Klimmen

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

Is dat normaal als ik met de camper in Belgie rond luik op E42 autostrade maar 70 niet meer haal
in 4 versnelling blok gas , kan de motor dat volhouden . Zou naar zijn 3 versnelling moeten gaan
maar dan maakt hij veel toeren en veel lawaai . Hoe zou die dat dan kunnen uit houden in de alpen . Het is wel steil op de snelweg .Andere autos gieren mij voor bij , alleen geladen vrachtwagens hebben ook last .

Geplaatst door

kriko (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

neem een rugzak
vul die met brood en klim een helling op
vul de rugzak met stenen en klim dezelfde helling op
klim dan de helling met je met steen gevulde rugzak maar met kortere pasjes
wat gaat makkelijker
zo ook je auto
een camper opbouw is hetzelfde als lading
schakel terug en maak toeren
dat houd ie langer vol als in een te hoge versnelling rijden

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Motortje heeft een pk of 70 en gewicht zal wel twee ton zijn. Gewoon gas erop en veel toeren als het motortje niet te moe is zal hij dat moeten kunnen hebben.

paulmichiel 0
badge

15 jaar

Dat stukje snelweg is echt steil en loopt met een paar flinke %en omhoog..en trekt zich ook nog best lang.

Lijkt me dat je geen probleem hebt,je bent niet de enigste daar zoals je ziet.

Waarschijnlijk bedoel je het stuk vanaf Liege richting Namur / Brussel ?

stefan84 0

15 jaar

Het is afkomend van Antwerpen op de 313 naar a 601 richting Eupen en dan naar Sant-Vith
richting Duits land E 42 . Het is vooral op begin E 42 , toch in de buurt van Liege .
Wat je bedoeld met 96 ???hoeveel graden ze daar zijn weet ik niet . Ik heb al bergjes gedaan in midden ardennen 20 graden en lijkt mij geen probleem maar dan ga ik in 2 of 3 vites maar rij dan 50 per uur of 40 .
Maar op de Autostrade kan je toch geen 50 per uur rijden . Als het niet gaat moet het wel .
Ik rijdt een hele tijd in 5 vite met een snelheid van 90 per uur .
Komend naar de helling toe verminderd hij en ga ik vlug naar 4 vites wat normaal is .
Maar daar blijft hij verminderen tot scherp 70 per uur . Zo laat ik hem dan gaan met blok gas . Ik probeer dan naar 3 de maar dan gaat hij brullen en maakt hij echt te veel toeren .
vlug dan terug naar 4 de en blijf ik zo rijden . Gelukkig is dat maar enkele kilometers .
Denk dat hij 75 pk is , geen turbo en is een cx motor . Of hij dat zou blijven volhouden bij een hele lange afstand , hij heeft niets over en ben blij als ik het einde voel .
Ik vraag mij af hoe ze dat in de franse bergen doen want er rijden er nog verschillende van dat type .

kriko 0

15 jaar

#Ik probeer dan naar 3 de maar dan gaat hij brullen en maakt hij echt te veel toeren .#
een diesel is begrenst op max toeren
dus voor die toeren geen zorg
het geluid zal meer angst geven dan er werkelijk nodig is
je bent niet gewend aan dat geluid omdat je (normaal) nooit zo hoog in toeren komt
lekker rustig in de hoogst mogelijke versnelling rond toeren
en dan moet je m eens laten werken wat jij en de auto niet gewoon zijn

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

bedoel je dan in 4de blijven ? Ik weet ergens een turbo liggen en overweeg om te ruilen .

kriko 0

15 jaar

ga maar rustig naar 3
desnoods iets minder snelheid
maar met klimmen kan je rustig toeren maken

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.