hallo,
Ik heb de volgende vraag: een buurman van ons heeft een nieuwe 206 1.4 4 weken geleden gekocht.
Bij het schakelen vinden ze de auto meer lawaai maken dan al hun vorige peugeot's die ze hebben gereden.
Het bonken en meer lawaai heeft specifiek te maken met het lawaai dat het schakelen zelf veroorzaakt.
De dealer geeft aan dat het meer geluid komt door een gewichts besparende maatregel. Het hitteschild bij de versnellingsbak is weggelaten. En dit zou het meer lawaai bij het schakelen veroorzaken.
Is dit voor u een duidelijke vraag en is het antwoord van de dealer reeel?
Zou een hitteschild plaatsen een opti zijn?
Ik hoop dat u een tip heeft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Het bonkend geluid word waarschijnlijk veroorzaakt door een kapot ophang of motorrubber.
Probeer eens om de auto op de handrem te zetten en dan met een beetje toeren in de versnelling de koppeling te laten opkomen en weer intrappen(motor niet af laten slaan)
De motor zal nu als je dit doet een beeje gaan kantelen en als er een ophangrubber versleten is je dit als een bonkend geluid zult horen.
Dat kapotte ophangrubber lijkt me idd logisch wanneer het om een wat oudere auto zou gaan. Het is echter een nieuw en laatste model 206 van 1 maand oud. Vandaar ook de vraag.
Johan
16 jaar
[quote=spoorzoekers]Hallo,
Het bonkend geluid word waarschijnlijk veroorzaakt door een kapot ophang of motorrubber.
Probeer eens om de auto op de handrem te zetten en dan met een beetje toeren in de versnelling de koppeling te laten opkomen en weer intrappen(motor niet af laten slaan)
De motor zal nu als je dit doet een beeje gaan kantelen en als er een ophangrubber versleten is je dit als een bonkend geluid zult horen.[/quote]
De auto is drie weken oud dus bovenstaande is niet van toepassing lijkt mij.
Hans
Ik denk dat de dealer gelijk heeft, het is mij bij meerdere 206een van de laaste serie opgevallen dat o.a. het schakelen op zich meer geluid maakt. Dit zou te maken kunnen hebben met de gewichtsbesparende maatregelen zoals de dealer aangeeft. Geluid is via een website moeilijk te beoordelen natuurlijk. Welk model peugeot had uw buurman hiervoor ?
Dank voor de reacties, heerlijk dit forum.
Hiervoor hadden ze een peugeot 106 uit 2004.
Geluid is inderdaad moeilijk via tekst te horen. Maar zoals u omschrijft dat het schakelen meer geluid maakt, is inderdaad het geval. Ze hebben in de garage in een 206 van vorig model, met ook een 1400cc motor, gezeten. En vonden dat het schakelen duidelijk stiller was.
Misschien is dan de beste oplossing om een hitte schild nu achteraf te laten plaatsen. Ik houd jullie op de hoogte hiervan.
Johan
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar