Ik heb een Bosch vp\va.c brandstofpomp op mijn indenor diesel bootmotor gezet.
Kan iemand mij vertellen wat de functie is van de accumulator achterop?
Tweede vraag hoe moet de accumulator worden afgesteld.
Er zit een afstelbaar armpje op.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze bosch pomp zat niet op de 404, de accumulator kwam volgens mij pas bij de 505.
Het heveltje moet zodanig worden afgesteld dat de accumulater alleen werkt bij stationair draaien, dit was om de dieselnok stationair iets zachter te laten zijn, gevolg was wel dat de motor stationair minder kracht had.
Bedankt
Is het zo dat het tijdstip van inspuiten hierdoor wordt veranderd?
ik heb er moeite mee de pomp op tijd te krijgen.
Nu moet ik er bij zeggen dat dit niet de orginele pomp is voor een 88 of 90 motor. Dit is een motor met tandwiel distributie. De pomp komt van een sloopmotor met ketting.
ik kan me deze pomp niet voor mijn geest krijgen, een plaatje kan je meer reactie's geven.
is het een lijn pomp of een roterende pomp?
de timing van de pomp is iets anders dan de vervroeging.
Hier is een link naar een plaatje.
http://imageshack.us/photo/my-images/837...
Het is een van de eerste roterende pompen van Bosch. Je komt ze op sommige tractoren nog tegen.
De regeling gaat hydraulisch.
Ik heb wel gegevens, hoe de pomp af te stellen met een meetklok.Maar ik kreeg het advies de pomp op gevoel af te stellen.
Uit de hand nog niet het gewenste resultaat behaald. Witte rook
Ik heb de pomp nu maximaal verdraaid naar vroeg. Maar nog niet kunnen proberen. De motor moet nog worden afgemonteerd in de boot.
het plaatje krijg ik niet te zien.
op gevoel afstellen zonder eerst de basis goed te hebben kan ik me niet veel bij voorstellen.
bedoelen ze niet eerst de basisafstelling goed zetten en dan op gevoel corrigeren?
Klopt ik heb de pomp eerst op de merktekens gezet. Daarna verdraaid. Welke stand ik ook afstel het blijft witte rook geven. Volgens mij gewoon onverbrande brandstof. Vervolgens heb ik een klok geleend om hiermee de pomp op tijd te zetten maar er is te weinig ruimte achter de pomp voor de klok.
Nu heb ik de pomp eruit gehaald en het tandwiel een tandje vroeger geplaatst. Maar ook dit heeft niets geholpen. Ik denk dat ik het verkeerde merkteken heb of wellicht gewoon slechte verstuivers. Iemand nog een suggestie?
Witte rook onstaat oa. bij een te late verbranding.
Weet je zeker dat de gloeibougie's en brandstofpomp goed zijn?
3.14 Witte rook
Witte rook bij Dieselmotoren wordt veroorzaakt door het niet (volledig) ver-
branden van de brandstof. Witte rook treedt voornamelijk op na de koude start
bij motoren met grote vermogens. De verdampte maar onverbrande brandstof
kleurt het uitlaatgas wit. Dit verschijnsel kan dan onder deze omstandigheden
min of meer normaal genoemd worden. Defecten kunnen ook een overmaat aan
witte rook produceren. De oorzaak is gelijk: nl. geen of onvolledige verbranding.
Mogelijke oorzaken voor deze vorm van onvolledige verbranding zijn:
slechte gloeibougies;
te lage compressie (vele oorzaken mogelijk!);
defecte injectoren;
inspuitmoment te laat;
defecte hogedrukpomp.
http://www.timloto.org/download/pdf_lesb...
Ik ben benieuwd wat het bij jou is.
[quote=turbozh]Witte rook onstaat oa. bij een te late verbranding.
Weet je zeker dat de gloeibougie's en brandstofpomp goed zijn?[/quote]
De gloeibougies heb ik getest, gebruiken 15amp per stuk. Ik heb nu anderhalfuur gevaren maar geen vermindering van het roken geconstateerd.
Starten gaat alleen na 10 seconden doorstarten maargoed bij een fout inspuittijdstip kan dat.
Van de vorige brandstofpomp zat de vervroeging vast. Ik heb er toen een pomp opgezet van een iets grotere motor die ik nog had liggen. De sloop motor was een 2.5 indenor ik heb een 2.0liter motor.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 404 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar