close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 404: 404 uit 1966 na warm geworden motor probleem met starten

Bouwjaar: 1966, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Ik heb een verder prima rijdende "harde" peugeot 404 uit 1966 (geimproteerd uit Frankrijk).
Alles is prima, op 1 vervelend harnekkig probleem na : als ik een stuk(je) gereden heb en -bijvoorbeeld na
even boodschappen doen- de 404 weer wil starten, dan lukt dat niet. Startmotor gaat rond, vonk lijkt in orde,
maar vaak : geen aanslaande motor. Al een paar keer voor schut gestaan : tegen de tijd dat de ANWB er bij komt : starten en lopen. Probleem doet zich dus alleen voor bij warme motor. Start normaal, ook in de
winter zonder probleem. Van alles al geprobeerd, van nieuwe bougies tot nieuwe bougie-pijpen, electr.
1-2-3 ignistion genomen, PROBLEEM blijft. Van 2 ANWB-ers kreeg ik nog 2 andere opties : 1) wellicht heb je
een kunststof kogeltije in je carburateur dat niet helemaal rond meer is, ga op zoek naar een stalen
kogeltje (nergens kunnen vinden/kopen) en 2) wellicht zijn je "plastic" benzine slangen te hard/uitgedroogd?
Voordat ik weer uren/dagen verder ga shoppen en knutselen : is er iemand die deze opties kansrijk vindt
en/of een ander vermoeden en suggestie heeft ? Graag een winnende tip, zodat ik weer onbezorgd
met de 404 kan rijden en ook gewoon ermee boodschappen doen. De 404-vereniging, waar ik lid van
ben heeft nog geen winnende oplossing/tip weten te leveren.

Geplaatst door

water419 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

404 rijder wat is de kleur van het contact-vlak van de contact punten en hoeveel ohm is primaire weerstand van de bobine. Hoe is het met de voorverwarming van het luchtfilter??? Rond de 10 gr. omschakelen . Carburateur kan koken. Dat kogeltje hoort in een pijpje te zitten en kan er alleen uit als je het deksel er af hebt en met de luchtspuit even in de vlotterkamer spuit. Oh was dat die kogel die ik hoorde stuiteren. 1/4 of 3/16 wat er in dat pijpje past. Kan trouwens de oorzaak van het probleem niet zijn. Groeten . Maakten zie de auto's nog maar zo eenvoudig .

Punt 50
badge

14 jaar

Ja dat waren nog eens tijden. Bovendekseltje van de carb. er af, verrijkings-injectortje rechtstandig omhoog trekken, of eerst een schroefje eruit, koperen kogelhuisje er af, nylon kogeltje eruit en het juiste stalen kogeltje van de fietsenmaker er in.
Het kan inderdaad een kwestie van drukopbouw door hitte zijn en dat daardoor, na afgezette motor, benzine via dit injectortje de motor inloopt (verzuipt)

hans4074 0
badge

14 jaar

Ik heb een 404 ui 1969. Ik had het zelfde probleem. Koud starten was geen probleem, maar warm starten wel. Verleden jaar een nieuwe bobine erop gezet en het probleem was opgelost. Misschien is het bij u ook de oplossing want ik zie er niet bij staan of de bobine is vervangen.

Succes verder.

peugeot404 0

14 jaar

Heb een Peugeot 404 benzine van 1975. Bedankt alvast!

peugeot404b 0

13 jaar

Wil peug 404 een eigen topic beginnen anders lopen de antwoorden door elkaar. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

[quote=Punt]Wil peug 404b een eigen topic beginnen anders lopen de antwoorden door elkaar. Groeten.[/quote]
Helemaal mee eens..

moderator problemcar.

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 404 of stel zelf een nieuwe vraag.