👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Heb een Peugeot j5 camper uit 1992.
nu blijf mijn brandstof meter op vol staan wat kan hier het probleem van zijn, en is er iemand die een elektrisch schema heeft.
oke ga ik proberen
dank
3 weken
Heb het gedaan via het dashboard de meter eruit gehaald, en stekker er uit getrokken van de meter en hij bleef vol staan, gaf er een klein tikje op, en wijzertje viel helemaal uit beeld.
stekkertje er weer in bleef weg tot dat ik er weer een tikje op gaf en wijzertje kwam terug, op de zelfde plaats waar het in begin weer stond, bij vol. dus nu denk ik dat het toch de vlotter is? denk ik goed?
3 weken
gaf tikje op meter, niet op stekkertje.
3 weken
Ik denk het metertje , stekker los dan zou het metertje meteen op nul moeten vallen en niet na een tikje als ik het goed lees.
Als je de stekker weer monteerd loopt de meter dan langzaam naar max of schiet hij daar met een ruk heen
Nou hier een kleine update
dashboard los gemaakt (weer) en er zitten 4 stekertjes eerste los niets terug. tweede los meter viel terug naar 0. stekker terug contact aan naar halve tank .alles terug in gebouwd, contact aan weer volle tank. zo van alles geprobeerd niets hielp, tot dat ik wilde starten niets meer alleen een tik, accu eruit en met Pasen opgeladen, vandaag terug 1 maal starten klaar, nieuwe accu er in niets extra massa kabbel aangesloten starten. masse punten schoongemaakt nu starten en rijden! blijk dat de kilometer teller en snelheids meter het ook niet meer doen (ik weet het niet meer) morgen maar weer verder
2 weken
Je hebt niet als eerste de stekker bij de vlotter losgehaald begrijp ik? Was nl mijn advies om daar mee te beginnen. Nu weet je nog niks behalve dat de tankmeter “misschien” de oorzaak is.
Memos dank voor reactie, maar je zei eerst de de tankmeter hoor, die zit toch op het dashboard, of begrijp ik het verkeerd,
2 weken
Ai.. sorry. Mijn fout
Nou we rijden weer, maar tankmeter blijf vol aan geven (ook als het contact uit is) en lampje water in de brandstof filter ook af en toe, heb 2 weken geleden brandstof filter vervangen, dus het word tijd om de brandstof tank zelf er maar eens onderuit te halen en vlotter na te kijken, en en tank schoon te maken, ben nu aan het zoeken hoe te doen.
1 week
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 290 G92/2 KAMPEERAUTO of stel zelf een nieuwe vraag.
Denk dat je eerst even de stekker moet lospakken op de tankmeter zelf. Als hij dan wel wegvalt zit het niet in de bedrading. Valt hij niet weg dan inderdaad met een schema de bedrading volgen. Voor deze auto heb ik helaas geen schema voor je
3 weken