auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

peugeot 290 G92/2 KAMPEERAUTO 1992: brandstof meter blijft op vol staan

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel

Heb een Peugeot j5 camper uit 1992.
nu blijf mijn brandstof meter op vol staan wat kan hier het probleem van zijn, en is er iemand die een elektrisch schema heeft.

Geplaatst door

bert206 +110

al 1 maand lid

Reacties

Denk dat je eerst even de stekker moet lospakken op de tankmeter zelf. Als hij dan wel wegvalt zit het niet in de bedrading. Valt hij niet weg dan inderdaad met een schema de bedrading volgen. Voor deze auto heb ik helaas geen schema voor je

memos +380
badge

1 maand

oke ga ik proberen
dank

bert206 +110

1 maand

Heb het gedaan via het dashboard de meter eruit gehaald, en stekker er uit getrokken van de meter en hij bleef vol staan, gaf er een klein tikje op, en wijzertje viel helemaal uit beeld.
stekkertje er weer in bleef weg tot dat ik er weer een tikje op gaf en wijzertje kwam terug, op de zelfde plaats waar het in begin weer stond, bij vol. dus nu denk ik dat het toch de vlotter is? denk ik goed?

bert206 +110

1 maand

gaf tikje op meter, niet op stekkertje.

bert206 +110

1 maand

Ik denk het metertje , stekker los dan zou het metertje meteen op nul moeten vallen en niet na een tikje als ik het goed lees.
Als je de stekker weer monteerd loopt de meter dan langzaam naar max of schiet hij daar met een ruk heen

Nou hier een kleine update
dashboard los gemaakt (weer) en er zitten 4 stekertjes eerste los niets terug. tweede los meter viel terug naar 0. stekker terug contact aan naar halve tank .alles terug in gebouwd, contact aan weer volle tank. zo van alles geprobeerd niets hielp, tot dat ik wilde starten niets meer alleen een tik, accu eruit en met Pasen opgeladen, vandaag terug 1 maal starten klaar, nieuwe accu er in niets extra massa kabbel aangesloten starten. masse punten schoongemaakt nu starten en rijden! blijk dat de kilometer teller en snelheids meter het ook niet meer doen (ik weet het niet meer) morgen maar weer verder

bert206 +110

4 weken

Je hebt niet als eerste de stekker bij de vlotter losgehaald begrijp ik? Was nl mijn advies om daar mee te beginnen. Nu weet je nog niks behalve dat de tankmeter “misschien” de oorzaak is.

memos +380
badge

4 weken

Memos dank voor reactie, maar je zei eerst de de tankmeter hoor, die zit toch op het dashboard, of begrijp ik het verkeerd,

bert206 +110

4 weken

Ai.. sorry. Mijn fout

memos +380
badge

4 weken

Nou we rijden weer, maar tankmeter blijf vol aan geven (ook als het contact uit is) en lampje water in de brandstof filter ook af en toe, heb 2 weken geleden brandstof filter vervangen, dus het word tijd om de brandstof tank zelf er maar eens onderuit te halen en vlotter na te kijken, en en tank schoon te maken, ben nu aan het zoeken hoe te doen.

bert206 +110

3 weken

Kreeg de melding van Problemcar of mijn probleem al was opgelost, nee nog niet opgelost wegens wat tijd gebrek niet veel verder gekomen.
dus lampje water in de brandstof brand nog, en tank meter altijd nog op vol. ben nog aan het zoeken waar er nog meer massa punten zijn, heb er 3 schoon gemaakt, (links bij accu, motorblok en aan de rechterkant), heb nu ook (tecflow) om door de brandstof te doen, nadat ik ook eerst het brandstof filter aftap om te kijken of er wel water bijzit , en sensor schoonmaak, omdat die ook vuil kan zijn. en als dat allemaal niet helpt dan maar de brandstof tank er onderuit.
reacties altijd welkom !

bert206 +110

1 week

stekker van de sensor los trekken wat gebeurt er dan.

Highway +1165
badge

1 week

Dan gaat lampje uit,

bert206 +110

1 week

Ik moet even denken maar er zit geen luik in de vloer om bij de tank te komen?

Highway +1165
badge

1 week

Nee dat zit er niet, anders had ik al kunnen kijken of meten.
hij moet er dan echt onderuit, ze zeggen dat het in een uurtje te doen is.
maar ja je moet wel goeie krik hebben en toch zeker stabiel staan he.

bert206 +110

1 week

Dit is er een met een stale tank?

Highway +1165
badge

1 week

Ja het is een stalen tank
Gisteren heb ik bij brandstof filter diesel afgetapt en opgevangen in glazen pot, en sensor schoongemaakt
geen water gezien, voor alle zekerheid, om het verschil te zien heb ik zelf een paar druppels water er bij gedaan en dan zie je gelijk het verschil wel hoor, gelijk water onderin drijven, mijn vermoeden is nu dat er iets is met bedrading of sensor.
heb er flesje (tecflow) in de tank gedaan, en ben 50 km gaan rijden lampje dan weer branden en weer uit.
dus ik zoek maar weer verder.

bert206 +110

1 week

De sensor van het Filter zal wel defect zijn. Ik heb toevallig deze week een Ducato gehad van ongeveer het zelfde bouwjaar. Ik heb vergeten te kijken maar als je met je hand boven op de tank gaat kun je de stekker dacht ik los krijgen anders de tank iets losmaken. Als dan je meter naar beneden valt zit het niet in de bedrading die ergens door geschuurd is.

Highway +1165
badge

1 week

Highway bedankt voor het meedenken
Je bedoelt de brandstof tank toch ?

bert206 +110

1 week

Ja, die bedoel ik.

Highway +1165
badge

1 week

Heb de brandstof filter nog eens na gekeken heb stekkertje er uit gehaald 1x stekkertje helemaal rond gedraaid, en terug lampje is nu uit, en met starten even aan en dan uit, even laten draaien ging niet meer aan.
Had ik ergens gelezen. nu alleen nog een stuk gaan rijden, kijken wat het dan doet,

bert206 +110

5 dagen

Ik heb op dit moment op mijn werk een Ducato van1990. De tank met een flinke plaat laten zakken zou kunnen maar, weet je zeker dat er geen luik in de vloer van de cabine zit? Kan het bij deze Ducato niet doen want de bekleding zit er nog super strak erin.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 290 G92/2 KAMPEERAUTO of stel zelf een nieuwe vraag.