auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot Partner 2004: nog steeds de hik bij neutraal gas rondom de 2000 toeren

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: WJY, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 51

rond de 2000 toeren en neutral gas hikt de auto/ motor. ik krijg het niet gevonden, de garage en waar ik het ook vraag evenmin. Het lijkt geen valse lucht probleem. Ik zie geen luchtbelletjes en de auto start en loopt verder probleemloos, staat op 350 000 km.
Nu hoor ik van sommigen dat er een terugslagklepje zou moeten zitten op of voor de brandstofpomp dat problemen zou kunnen geven. Ik kan geen klepje vinden!!!!!! Vraag hoe kom ik hier verder mee???
op de bijgevoegde foto's is de brandstofleiding te zien naar filterhuis en naar de brandstofpomp. het is een doorzchtelijke leiding.

Geplaatst door

HvZff +125

al 5 jaar lid

Reacties

Inmiddels toch watwijzer geworden.!!!! Het lijkt een maf sensor probleem te zijn. Zodra ik de aansluiting op de mafsensor (net na het luchtfilter) los maak / stekker er af, is het probleem over. De auto loopt als een speer, trekt beter loot sneller enz. en war het om ging het stotteren is over !!!! Wat nu: inmiddels de sensor vervangen, dat heeft geen resultaat. Zodra ik de stekker aansluit is het oude problee terug. Dus de stekker laat ik los. Ik ben hier te vreden mee maar blijf nog steeds nieuwsgierig waar het probleem zit, ook al is het voor mij geen probleem, start goed rookt niet enz. De oorzaak van het stotteren blijft interessant, zit het in de boordcomputer?? of in de aansturing van de boordcomputer naar de brandstoftoevoer. Dit laatste heb ik nog geen zicht op, wat wordt er aangestuurd ???
Wordt vervolgt??? Ik ben tevreden met mijn huidige oplossing, maar blijf nieuwsgierig naar de oorzaak! Ik zal vast niet de enige zijn. Heb je stotterproblemen, sensor los en je weet in ieder geval of hier een oorzaak is groet

HvZff +125

2 maanden

Dit vind ik interessant.. Lijkt op het probleem wat ik nu heb. Als ik met mijn partner 1.9 D rustig rij dan hikt hij af en toe. als ik optrek en vrij stevig doorrij merk ik er niks aan. Motor loopt als een naaimachine zo mooi verder. Heeft nu net de 3 ton overschreden. Welke sencor moet ik losgooien? Dan probeer ik dat ook even.

Radium45 +150

6 dagen

de maf sensor zit in de luichtpijp vanaf het luchtfilter, bovenop. Je kunt hem niet missen. succes!!!

HvZff +125

5 dagen

Ik heb de stekker los gegooid en er nu een kleine 100 km mee gereden en de motor heeft niet meer gehikt. Heb zelfs het idee dat hij wat vlotter is alhoewel je dat van 70 pk niet echt zult merken. Ik hou jullie op de hoogte over het verdere verloop.

Radium45 +150

4 dagen

leuk hoor, weet je of er bij jou een egr-klep op zit??
Voorlopig klaar zou ik zeggen
vrgr uit de WestBetuwe

HvZff +125

3 dagen

Ik denk eigenlijk eerder dat het probleem in de egr-klep zit. Wanneer je de luchtmassameter afkoppeld (maf-sensor) gaat die toch in een soort noodloop en werkt de egr ook niet meer.

harry4203 +5050
badge vip badge

6 dagen

Zou kunnen! Weet het niet, dan zou de garage waar ik de klacht ooit besprak dit over het hoofd hebben gezien.
Het vervangen van de MAF sensor leverde niets op, daarom laat ik hem nu los liggen. Het repareren of vervangen van de EGR klep lijk me een dure grap. Onder huidige omstandighede loopt de auto heel goed, en rookt niet en hapert niet en loopt mooi stationair. Verder krijg ik ook geen storingsmelding. Dank voor de suggestie. Ik zal zeker nagaan of er wel een EGR aanwezig is .

HvZff +125

5 dagen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.