👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi,
Begin dit jaar kochten we een Peugeot Partner 1.6hdi 90pk van eind 2015, ingeschreven begin 2016, met nu 208.000km, bijna 10 jaar jong dus.
Wagen heeft steeds zijn beurten gehad en wijzelf lieten een oliewissel met filter uitvoeren zonder verdere opmerkingen van onze garagist.
Wagen voelt hetzelfde aan als onze Berlingo (misschien iets minder fel, moeilijk te zeggen) met dezelfde motor (Berlingo is iets ouder met iets minder km's op de teller).
Vorige week richting Ardennen, met 105-110km/h op de cc, geen probleem, tot het stevig bergop gaat, wagen begint plots te 'schokken'. Gas minderen en het euvel lijkt verdwenen. Ter plaatse gaf de wagen geen problemen, bij de terugrit hetzelfde, bergop terug het schokken bij dezelfde snelheid.
Moeilijk aan te wijzen waaruit het komt, goed voelbaar in stuur maar komt het vanuit de motor ?
We hebben het schokken niet meer uitgelokt en rustig op de cc huiswaarts gereden.
Wel had ik de indruk dat de wijzer van de toerenteller tijdens het geschok lichtjes op en neer ging.
Er brandt geen lichtje op het dashboard die een storing aangeeft.
Ook lijkt de wagen nu bij een koude start een tweetal seconden, niet langer wat te walmen.
Wagen is vrij zuinig, (staat nu op 4,7l /100km) maar ik heb de indruk dat het verbruik zeer fel omhoog gaat bij 110 km/h (schommelt dan rond 7,5 liter), houdt dit ergens verband mee ?
Iemand een idee of tips ?
Alvast hartelijk dank,
Reed je de berg op met de cc ingeschakeld , dit is zo wie zo niet verstandig , overbelasting is dan gauw aanwezig.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
Ik zou adviseren om te laten controleren of de laatste softwareversie in de motorecu zit(dealer) en om een poojse bv shell v-power diesel te tanken.(als dat niet gedaan wordt)
7 uur