De motor blijft in de noodloop draaien(max 2000 toeren), na uitlezen was eerst de brandstofdruk te laag(tijdelijke storing), na een reset, nog niet eens de hoek om en het was alweer bingo. Nu is deze storing permanent en er niet uit te krijgen.
Dit begon allemaal toen de motor af en toe begon te hikken.
Heb nu als basis de brandstoffilter(en ruim een week eerder de brandstofpomp) vervangen en ga straks ff een aantal km rondrijden om te kijken of deze storing daarna wel kan worden gereset en wegblijft.
De volgende opties heb ik nog meegekregen: Brandstofdruksensor vervangen(275, als ik het zelf zou doen), maar dan is het nog niet zeker dat dit het probleem oplost.
Of mogelijk een lekkende verstuiver(s). Maar dan zou ik toch vermogensverlies moeten merken lijkt mij?
Zijn er nog dingen die ik zelf nog kan testen?
Graag advies/mogelijkheden vooraleer ik straks voor een flinke kostenpost komt te zitten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vandaag de brandstofdruksensor vervangen.
Storing blijft permanent.
De volgende metingen kwamen uit de bus:
Druk(stationair)=392 bar Dit zou goed zijn.
Verstuiver 1 correctie +1.40 2 -0.35 3 -0.35 en verstuiver 4 -0.80. Volgens de monteur is dit nog nietszeggend.
Nieuwe advies, verstuivers laten controleren op lekkage op de retour.
Indien nieuwe tips, van harte welkom.
welke brandstofpomp heb je vervangen? de hogedrukpomp, of de opvoerpomp in de tank (als die erin zit)
[quote=harry4203]welke brandstofpomp heb je vervangen? de hogedrukpomp, of de opvoerpomp in de tank (als die erin zit)[/quote]
Alvast bedankt voor je reactie.
Ruim twee weken ervoor is de opvoerpomp in de tank vervangen.
Ook op deze nieuwe opvoerpomp zit een kleine filter, welke niet op de oude pomp zat.
Ca 2 weken later is het uiteindelijk uit de hand gelopen zoals het er nu voor staat.
Die 2 weken zijn eigenlijk probleemloos gelopen.
14 jaar
probeer eens een brandstof reinger toe te voegen van jb of wynnes
ik heb er goede ervaring mee met dit soort probleempjes
14 jaar
[quote=asfaltrocker]probeer eens een brandstof reinger toe te voegen van jb of wynnes
ik heb er goede ervaring mee met dit soort probleempjes[/quote]
Hiermee had ik al een paar dagen in de noodloop mee rondgereden.
Dit heeft enigszins wel en niet geholpen?
14 jaar
Update:
Vandaag met mijn zwager het een en ander mechanisch controleerd, verstuivers etc gecheckt op lekkage etc etc., hebben verder niets kunnen vinden, gezien de eerder genoemde waardes is dit ook onwaarschijnlijk het geval.
Wat ik me nu wel realiseer is dat de auto al die tijd is uitgelezen en getracht te resetten met een verkeerde DAM nummer.
Er zit namelijk een 2e hands ecu in en deze bijbehorende DAMnummer hebben ze nooit ingevoerd bij het uilezen/resetten. Wel raar overigens, daar zij deze zelf er in hebben gezet.
Zou dit mogelijk het probleem oplossen?
Ga dit maandag ochtend alsnog proberen bij de dealer.
14 jaar
[quote=jackall4813]Update: Zou dit mogelijk het probleem oplossen?[/quote]
Nee! Het invoeren van een ander (het juiste) damnummer maakt dan echt niet uit. Als er bij wijze van spreken gekozen zou zijn voor een onjuist type injectiesysteem, dan was het mogelijk geweest, maar dan had het diagnose-apparaat wel geprotesteerd.
het kan nog steeds aan je ecu liggen
14 jaar
Probleem is gelukkig opgelost. Was zeer L*llig, bleek een draadbreuk te zijn net binnen de kabelboom.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar