Bij het vervangen van het brandstoffilter vond ik een wijziging tegenover vroeder. Sinds de blue HDI is er wat veranderd omtrent het brandstof filter. 1)ik merk tot mijn verwondering dat ik op mijn dashboard geen waarschuwingslampje (meer) heb voor WATER in het filter.
2)Toch merk ik wel een electrisch dingetje (lijkt iets magnetisch) dat aan het filterhuis is gemaakt en wel voor waterdetectie zou kunnen zorgen; (??)
3)Na het plaatsen van het filter hoef je niet meer te ontluchten(?) Je zet met tussenpozen enkele malen het contact op en af om het filter op te pompen en alles is o.k. Hoe gebeurt dan de nodige ontluchting?
De werkwijze wordt dus veel eenvoudiger nu en heeft prima gewerkt maar ik begrijp het niet. Kan iemand raad geven?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij mijn weten wordt er al jaren geen opvoerpomp in de tank meer gebruikt. Ontluchten gebeurt via peer.
Sorry hoor maar er zit wel degelijk een opvoerpomp in mijn blue HDI. Peugeot geeft aan je (nieuwe) filter op te pompen door achtereenvolgens het contakt op te zetten. Dan hoor je enkele seconden die opvoerpomp in de tank . Je herhaalt deze bewerking meermaals waarna je gewoon start!! Dit werkt prima hoor. Dat "peertje" bestaat hier echt niet. Heeft mooi gewerkt. Maar ik wilde begrijpen hoe bij deze uitvoering dat ontluchten dan precies gebeurt en meer nog die detectie van evt.water in het filter. En waarom ik geen waarschuwingslampje meer vind op mijn dashboard, ondanks dat er een electrisch voelertje aanwezig is aan het filterhuis.
3 jaar
ik wou dit topic nog eene bovenaan plaatsen (??)
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar