Peugeot 206 2001: Brandstoffilterhuis vervangen ivm slecht starten

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9d

Mijn 1.9d start de eerste keer van de dag erg slecht, als deze eenmaal aan is, zo mooi kan lopen, geen enkel probleem, stationair loopt goed, en geen rook achter de auto etc. Ook een 2de of 3de keer starten als de auto maar eenmaal is aangeweest is geen probleem. Anyways, ik had zelf het vermoeden dat het iets met de dieseltoevoer zou moeten zijn.

Ik heb toen handmatig het systeem proberen te ontluchten met behulp van het pompje/balgje wat op het brandstoffilterhuis vastzit. Ik krijg echter het systeem niet goed ontlucht heb ik het idee. Ik kan blijven pompen, wel 40 keer, maar ik kom nooit op het punt dat ik het pompje niet meer kan indrukken. Dit moet toch uiteindelijk wel zo zijn lijkt me?

Ook zie ik af en toe een paar spatjes diesel uit het pompje omhoog komen, het zijn slechts spatjes, geen straal etc) Misschien stomme vraag maar zou ik met zekerheid kunnen vaststellen dat dit simpelweg de oorzaak is? Ik ga er vanuit dat dit systeem compleet dicht moet zijn en dat er nooit spatjes diesel zichtbaar moeten zijn.


Dit is trouwens zo'n brandstoffilterhuis:



Het pompje zit an de rechterkant op deze foto.

Is het vervangen touwens simpelweg de deksel eraf halen, filter eruit halen en dan, zo te zien, een moer losdraaien die onder door het gat zit, en dan is het huis los?

Dank alvast voor het meedenken.

Boudie

Geplaatst door Boudie (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 9 jaar geleden

Je kunt pompen tot je een ons weegt , maar je zult nooit op het punt komen dat het ontluchtingspompje niet meer in te drukken is , systeem is open.
Diesellekkage is ook bij stilstand luchtlekkage het systeem in , diesel loopt terug , dit zou het slechte aanslaan kunnen verklaren.

Boudie (0), 9 jaar geleden

Hoi Kaleideo, Dank je voor je reactie. Ok, dat ik dus kan blijven pompen kan dus kloppen. Maar dat ik spatjes diesel omhoog zie komen tijdens het pompen op het pompje lijkt me toch niet goed? En dus zou er op duiden dat daar het lucht in het systeem zou komen? Overigens met vele pompen heeft geen effect op het sneller aanslaan van de motor.

bieuwke (0) PRO, 9 jaar geleden

Zeer waarschijnlijk staan je kleppen na 360.000km te strak,waardoor je bij koude motor op 1 of meerdere cilnders te weinig compressie hebt waardoor ie slecht start.Geeft ongeveer hetzelfde gevoel als bij 1 of meerdere kapotte gloeibougies.Dus klepspeling laten controleren en eventueel stellen,wat wel een rotklus is en nogal wat tijd kost.Succes!!

Boudie (0), 9 jaar geleden

Hallo Bieuwke,

Dank voor je reactie.

kaleido 1 (945) PRO, 9 jaar geleden

Kijk eens op www.mijngarage.nl voor een prijsopgave.

Boudie (0), 9 jaar geleden

Klepstellen staat hier niet bij.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.