close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Motor 206 wordt te heet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v automaat

De koelvloeistof van mijn 206 wordt veel te heet. Distributie incl waterpomp, koppakking en thermostaat zijn al vervangen. Na het ontluchten onstaan er weer nieuwe luchtbellen. Kachel wordt lauw , thermostaat opent wel. Zonder thermostaat blijft de temp wel goed. Verstopte kachelradiateur en/of warmtewisselaar op de bak?

Geplaatst door

Rildero (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi..

Als er weer luchtbellen onstaan kan het toch de koppakking zijn of er zit gewoon nog een luchtbel "vast" wat uiteraard de stroming ernstig kan beinvloeden.
Of er is een slang poreus waardoor bij name bij het afkoelen van het systeem lucht kan binnendringen.
Wat is het niveau van het expansievat?
Is de waterpomp al vervangen?, deze kan ook zo ver versleten zijn of zelfs los zitten dat ie alleen maar wat in de ronte slaat of helemaal niet meer.

C.Jonker 0
badge

9 jaar

Waterpomp is nieuw. Kan altijd natuurlijk, maar is niet waarschijnlijk. Als ik de thermostaat verwijder, gaat het wel goed. Dan komt de temp net boven de 70 graden. Alleen blijft de verwarming ijskoud, ook na een flink stuk rijden.

Rildero 0

9 jaar

thermostaat niet verkeerd om?

Past maar op 1 manier.

Rildero 0

9 jaar

Hoe heet is veel te heet? Ik lees namelijk niets over het stop lampje wat dan volgens mij ook zou moeten gaan branden bij veel te heet worden.

hans4074 0
badge

9 jaar

Stop knippert dan ook

Rildero 0

9 jaar

Wij hadden onlangs een zelfde soort probleem met deze TU5JP4 motor. Uiteindelijk bleek toch de koppakking lek te zijn. Komt bij deze motoren niet vaak voor, maar dus wel de moeite waard om dit te controleren. Kan heel simpel met het zogenaamde snuffelapparaat. Dit apparaatje werkt met een reactievloeistof die van kleur veranderd als er uitlaatgassen in het koelsysteem gedetecteerd worden. Een beetje garage heeft wel zo'n snuffelaar.

hans4074 0
badge

9 jaar

De koppakking is vorige week vervangen,incl vlakken en nieuwe trekbouten. Lekte wat olie op de welbekende plaats. Verder geen olie gehad bij de koelvloeistof en andersom. Rookt ook niet overdreven en je ruikt geen koelvloeistof bij de uitlaatgassen.

Rildero 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.