hallo,
ik heb een peugeot 206 gti en heb hem helemaal opgebouwt (alles is los geweest, draaide uitelkaar)
maar de brandstofpomp krijgt geen stroom dus gaat niet aan, als ik de pomp handmatig (met accu) bedien doet die het wel en start de motor en loopt hij mooi, maar de pomp krijgt dus geen stroom, weten jullie waar ikmoet kijken of wat het zou kunne zijn?
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bots-schakelaar toevallig onderbroken?
onder de motorkap (bij de accu)
zit de botschschakelaar
dit is een rood knopje dat je ziet
als je deze indrukt dan zal hij het wel doen, mits dit het probleem is
http://www.clemens-motorsport.eu/cm206tu...
hierop deze foto is het te zien
indrukken en je weet meer
hey ,
ik had zelf ook al naar die schakelaar gekene, en ingedrukt, maar hij blijft maar omhoog komen, (weet niet als dat hoort)
ik ga vanaaf weer verder met me auto ff de schakelaar erafhalen even kijken als die het uberhout doet.
want heb de dealer aan de lijn gehad en die dacht eerst sleutel inleren? maar dan zou die ook niet moeten vonken toch of dat nog wel?
maar die zij naderhand dat het vaak voor komt dat die rode schakelaar kapot gaan dus ff meten en dan horen jullie het wel mochten er nog meer mensen zijn met oplossingen als dit het nie is hoor ik het graag
p.s. de brandstof niveau geef die wel aan!?!?!
groeten
13 jaar
dat kan dat hij gewoon de niveau aangeeft
schakelaar zit een kogeltje in die vast blijft zitten dan kun je starten
als deze los op en neer gaat (mee schudden) en je hoort hem dan kun je niet starten
geef je hem een harde tik dan moet de bal loskomen (ivm het een crashschakelaar is)
duw je hem dan weer in dan moet hij dus ook kunnen starten
maar zoals je het zegt klinkt het dat schakelaar kapot is
nog niet gehad maar zeg nooit nooit
hey
nou ben 5uur bezig geweest om te proberen maar krijg het niet voor elkaar, ik kwam er halverwegen achter dan de stekker van de zwarte krans rond me contact niet aangesloten stond (en toch startte die) die aangesloten en toen verder gegaan met de rode knop bij de veerpoot, ik heb de stekker eraf gehald en door gemeten en is heel raar ik meet geen stroom als me contact uitstaat (logies) zodra ik het contact aan zat is er 2 sec 15volt en daar na is het weer weg (weet niet als dat hoort)
maar het allerraarste was toen ik bezig was in de auto en de auto starten (motor draaid) ik erachter kwam dat ik vergeten was om de rode knop in te drukken, dus met de knop uit doet me motor het nogsteeds, dus snel de knop ingedrukt maar de pomp wilden niet lopen.
maar welke zekering is er van de brandstofpomp??? en welk relai, want ben het spoor nu echt bijster
13 jaar
hey
15Volt is wel veel! Als je, bij op contact zetten, een seconde of 2 de accuspanning op die aansluiting meet dan is dat zoals het hoort. Na die ca. 2 seconden zou je daar spanning moeten gaan meten tijdens starten. De aansturing van onder anderen de pomp wordt dus na die ca. 2 seconden simpel gezegd overgenomen door de BDP sensor. De BDP sensor zit bovenop de versnellingsbak bijna tegen het blok.
Wat je met het andere verhaal bedoeld is mijn onduidelijk.
oke dus dat hoor zo maar als die die 2sec stroom krijg zou die pomp het toch ook 2sec moeten doen of werkt dat niet zo.
en die bdp sensor, is dat die sensor die je ziet zitten als je (de accubak en luchtfilter) even weg haalt zie je hem op de bak zitten?
want heeft de pomp geen zekering of een relai? die mischien kapot is,
want ik ben nu ruim een jaar met die auto bezig en wordt het nu toch wel zat
13 jaar
[quote=blue 206]oke dus dat hoor zo maar als die die 2sec stroom krijg zou die pomp het toch ook 2sec moeten doen of werkt dat niet zo.[/quote]
Ja, dan zal de pomp ook een 2 sec. moeten draaien en benzine(druk) leveren.
oke mmmmmm raar, dat doet die dus nie, want ook als ik me auto start (de benzine door gevoer handmatig met accu) dan gaat die nog niet aan.
want heb de hoofdmonteur van de dealer meerdere x gesproken en die had het over sleutel inleren, maar dan zou het blok zelf toch ook niet moeten doen lijkt mij.
dus mocht er iemand suggesties hebben waar ik kan kijke\zoeken dan hoor ik het graag (mag ook belle)
0627874091
13 jaar
sleutel inleren lijkt me sterk
je zegt zelf dat als je alleen de brandstofpomp aanstuurt de motor loopt
dat houdt in dat de computer de injectoren ook aanstuurt en bobine ook
als sleutel zouden ingeleerd moeten worden dan zou injectors en bobine ook niet gevoed worden
zekering f25
in zekeringkast onder de motorkap geeft spanning aan de schoksensor
op poot 1 naar 3 wordt door verbonden die gaat dan naar achteren je tank
aangesloten op pin 3
schoksensor pin 1 ingang 12 volt
pin 3 uitgang
pin2 loos
dus krijg je op pin 1 van de schoksensor spanning ??
verder bdp-sensor zou het moeten doen omdat je direct 12volt op de pomp zet de motor loopt
hey nou ben dit weeked even bezig geweest met me broer, die heeft wel verstand van elektra, de dingen dor gemeten die je aan gaf en de botschakelaar gemeten,
en de pomp doet het nu het was de MIN kabel van de pomp die maakten niet voor 100% kontakt door breukje dus vernieuwt en de pomp werkt perfect.
dus mensen heeeel erg bedankt kan ik hem gelukkig gaan afbouwen veel dank aan alle
grt patrick
13 jaar
inderdaad ook een optie van botsschakelaar direct naar pomp toe
zolang deze draad netjes is weggewerkt hen je veel plezie nadat hij afgebouwd is
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar