auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206 2000: Brandstofpomp

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFZ, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 65

Hallo,

Ik moest vandaag tanken, en de tank was al aardig leeg, en dus op naar t tankstation.
Dat is er een met een betaalterminal, en die pakte mijn bankpas niet, verwerkingsfout.
Dus, op naar een ander tankstation in de buurt, rij ik mn tank leeg...motor hield er mee op.
Even lopend benzine gehaald, in een jerrycan, tank gevuld, en ik kon weer rijden. Na een paar honderd meter, sloeg de motor af, dus ik dacht dat mn filtertje vol zat met troep, gedemonteerd, doorgeblazen, maar die is netjes schoon. Toen was de brandstofpomp verdacht, ik heb begrepen dat als je de brandstofpomp aanzet (contact), dat je hem kan horen, maar ik hoor niets.
Andere brandstofpomp er op gezet, doet t ook niet!
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Ik heb al de zekering gecontroleerd in het motorcompartiment, die is nog goed...dus in mijn ogen raadselachtig...
Wie kan mij helpen?

Gr. Rick.

Geplaatst door

Rickvi (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kabelbreuk?? komt er wel stroom bij de pomp?

lange-frans 0

4 jaar

Kabelbreuk heb ik nog niet op gecontroleerd, leek me ook niet logisch eigenlijk gezien hetgeen er aan vooraf ging. Ik heb wel 'n topic gelezen waar dat gesuggereerd wordt, dus dat ga ik zeker even checken. Kan ik zomaar stroom op de pomp zetten, van de accu?
Gr. Rock.

Rickvi 0

4 jaar

Sorry, verkeerde knop ingedrukt, het topic is nog niet opgelost

Rickvi 0

4 jaar

heb wel eens bypass gedaan bij een opel . daar had ik draadje op achterlicht gedaan en op 12v van brandstof pomp .dan kun je pomp aan/uit schakelen met licht schakelaar.
let wel op is op eigen risico ........en om te testen of pomp werkt en motor loopt.

lange-frans 0

4 jaar

je kan ook de oude pomp even buiten de auto testen met een accu. weet je ook al wat.

lange-frans 0

4 jaar

Ga ik morgen ff doen...
Wel heel toevallig als t een draadbreuk zal zijn...
Ik laat t weten.

Rickvi 0

4 jaar

Doe ik m aansluiten op bv mn remlicht, kan ik m zelf aan en uitzetten....;-)

Rickvi 0

4 jaar

ok. goed kijken dat je de goede draad hebt en suc7

lange-frans 0

4 jaar

Dank u! De rode draad is de plus hoop ik?

Rickvi 0

4 jaar

ja . ook even als je voor de auto staat aan de linkerkant onder tegen carterpan checken daar loop een kabel wat ook een bekende plek is voor een kabelbreuk .

lange-frans 0

4 jaar

Ok, neem ik ook ff mee. Vraagje; in 't dashboardkastje zit ook 'n zekering, nr. 6,die zou voor de Electronische eenheid injectie, en electronische startblokkering zijn. Die ga ik ook maar's nakijken.

Rickvi 0

4 jaar

zou ik zeker even doen je kan beter teveel nakijken dan dat je wat vergeet.

lange-frans 0

4 jaar

G'morgen! Allebei de brandstofpompen werken. Dus nu op zoek naar een kabelbreuk... heb nu al hoofdpijn...

Rickvi 0

4 jaar

ga eerst eens meten op de pomp, voeding en massa. meet ook op de zekering van de pomp. doe jezelf een lol, en controleer even alle zekeringen in de auto, niet alleen van de pomp.

er zit ook voor bij de accu een brandstof relais die ook even doormeten

lange-frans 0

4 jaar

Vandaag niet veel gedaan ivm 't weer, behalve dab de pomp gecontroleerd. Hoe meet je een relais door? Ga ik morgen ff alle zekeringen nakijken, en die relaisjes doormeten(als ik weet hoe dat moet). Nogmaals vind ik het erg vreemd en erg toevallig allemaal vanwege wat de aanleiding was...

Rickvi 0

4 jaar

relais moet zeker KLIK doen als je contact aanzet . stekker verbinding controleren .

lange-frans 0

4 jaar

Zekering F25 in de zekeringkast motorruimte (naast accu) gecontroleerd. Komt hier spanning op? Toevallig de bots-schakelaar/knop naast de accu niet uitgeslagen?

hans4074 0
badge

4 jaar

Ik heb alleen de zekering zelf gecontroleerd op evt doorgebrand zijn, niet de spanning. Kan ik dat gewoon doen met contact aan, of moet ik 'm belast meten, dus tijdens 't starten? De botsschakelaar heb ik idd ingedrukt, die was niet uitgeslagen.

Rickvi 0

4 jaar

Volgens het op de gok opgezochte schema loopt de voeding voor de pomp via F25 en dan door de bots-schakelaar naar de pomp.
Controleer de voeding op die zekering. Probeer beide mogelijkheden, dus met contact aan en tijdens starten.

hans4074 0
badge

4 jaar

G'morgen,

Ik heb de "nieuwe" brandsto pomp er in gezet, dat motortje giert een beetje, beter hoorbaar voor mij, en als ik de brandstofleiding losmaak, zie ik dat hij wel druk opbouwt tijdens het starten.
Dus nu moet ik even kijken of de ontsteking t wel doet, bougies die nat zijn ed.
Zekeringen heb ik allemaal nagekeken, zijn allemaal goed. Relais-klik moet ik nog beluisteren, maar de accu is inmiddels leeg gestart, dus die zit aan de oplader.
Zal er ook niet veel mee te maken hebben, maar heb vorige week net nieuwe olie, oliefilter, luchtfilter, en bougies er in gezet...

Ik ga morgen denk ik weer ff proberen, volle accu weer

Rickvi 0

4 jaar

Ik hoorde overigens de pomp geen druk opbouwen zodra 't contact aan gaat, alleen bij 't starten... even voor de volledigheid..

Rickvi 0

4 jaar

heb je m al uit laten lezen?
krijgt die wel signaal van de krukas sensor, zonder dit krijg je m ook never nooit aan de gang

STIP911 105
badge

4 jaar

Hoi Stip911, nee, dat heb ik (nog) niet gedaan. Ik ga morgen eerst de bekabeling van de zekeringkast in de motorruimte naar de computer op breuk controleren. Nogmaals, ik vind 't allemaal wel vreemd, dat ik na m'n tank heb leeggereden, rare electrische storingen heb.

Rickvi 0

4 jaar

Morgen wordt de auto uitgelezen voor de deur, topservice van Smits Automotive in Beneden leeuwen ( ff reclame maken;-) )
Electra is iets wat mij heel erg kan frustreren, en dat doet t dus ook.
Laat t jullie weten.

Rickvi 0

4 jaar

Topservice mocht niet baten, heb 2 fault codes, zie bijgevoegd fotootje.
De eerste zou kunnen zijn dat m'n snelheidssensor in de versnellingsbak het niet goed doet, die geeft te weinig aan. De tweede kan ik nergens op het interweb vinden. Dan toch maar's alles doormeten als ik de motivatie kan vinden. Bougies er wel ff uitgehaald, waren drijfnat, dus brandstofpomp werkt gewoon goed.

Rickvi 0

4 jaar

Misschien een hele rare vraag....je hebt wel de juiste brandstof getankt hè. Toevallig niet per ongeluk diesel?

hans4074 0
badge

4 jaar

Geen rare vraag Hans, maar nee. Het stinkt nl naar benzine in m'n auto;-). Ik ga morgen ff de bobine losmaken, ff kijken of die wil vonken. Denk 't niet, maar dan ben ik weer verder...

Rickvi 0

4 jaar

Ehm, Hans, ik ben er wel bang voor. Ben net even gaan checken, in m'n opvangbakje die ik heb gebruikt op m'n filter schoon te blazen... voelt een beetje vettig aan. Hoe stom kan ik zijn zeg! Ga morgen dat ook ff checken. Mijn hemel, zal toch niet waar zijn..?

Rickvi 0

4 jaar

Geur van benzine is overheersend.

hans4074 0
badge

4 jaar

Ik laat 't morgenochtend ff weten. Kan nu 't onderscheid ff niet maken, misschien corona dat m'n geur heeft aangetast.. sorry, ik maak er maar ff 'n grap van... ;-)

Rickvi 0

4 jaar

@hans4074 Nou Hans, je had gelijk.
Tank leeggepompt, benzine er in en even doorstarten, nu heb ik weer 90 pk tot mn beschikking.
Wel een beetje witte rook..;-)
Ik schaam me kapot...28 jaar beroepschauffeur....

Rickvi 0

4 jaar

🤣🤣. Waarschijnlijk 28 jaar in een diesel.
Gauw vergeten en niet weer doen.

hans4074 0
badge

4 jaar

Nee, gebeurde in de gauwigheid... nou ja.
Iedereen bedankt voor de hulp, en vooral Hans dus!
Gr. Rick.

Rickvi 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.