Peugeot 106: Bruine troep na vervanging van koppakking

Bouwjaar: 1992

106 XN 1.1I U9 4 versn.

Zón 3000km geleden is de koppakking vervangen, kop gevlakt en koelsysteem + kachel doorgespoeld en nieuwe koelvloeistof erin.
Toch komt er nog steeds zo nu dan bruine (olie?) substantie boven in het koelvloeistof reservoir terecht. Is dat normaal en soja hoelang kan dat duren die naweeën?

alist

Geplaatst door alist (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Na 2 keer doorspoelen moet het wel weg zijn en als dat niet zo is heb je jammer genoeg waarschijnlijk een gescheurde kop,Waarschijnlijk onder de nokkenas.

alist (0), 18 jaar geleden

Hoe kun je daar zeker achterkomen, is daar een test voor?
En als het zo is hoe kan dat gebeuren?

Hans4040 (330) PRO, 18 jaar geleden

Als de koppakking is vervangen omdat deze door oververhitting is kapotgegeaan , kan er ook een scheurtje in de kop gekomen zijn .
Als dat tijdens het vlakken niet is opgemerkt en de kop gewoon teruggeplaatst is ,ligt daar waarschijnlijk het probleem.

mvg,
Hans.

alist (0), 18 jaar geleden

Ik zie de koelvloeistof er wat lager eruit vloeien, is dat dan geen scheurtje in het blok ipv de kop?
Is dit niet anders op te lossen dan demontage?

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Maak eens wat foto's en zet die ergens op Internet zodat we kunnen zien waar we het over hebben.

alist (0), 18 jaar geleden

Het is zo al moeilijk te zien, laat staan op een foto, er zit waarschijnlijk een scheurtje in blok, aan de voorkant,in een inham, links van een nummerplaatje.
Daar stroomt steeds een straaltje koelvloeistof, weet nog niet hoe ernstig het is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum