Bij deze motoren wil het membraan van de carterventilatie nog wel eens gaan lekken. Is nog niet kritisch, verbruik valt nog binnen de perken, maar wordt inmiddels wel iets meer dan gebruikelijk. Ook zie ik lekkagesporen vanuit de luchtbuis naar de turbo en start mijn auto altijd met een dikke blauwe rookwolk.
Ik kan welgeteld 1 filmpje vinden over het vervangen van dat ding, maar lijkt erop dat het de bedoeling is om hele kleppendeksel te vervangen. Iemand ervaring met vervangen van alleen membraan?
Motor heeft 390.000km gedraaid inmiddels.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan die überhaupt wel los vervangen worden , is deze los leverbaar ? voor zover is het compleet met kleppendeksel.
Als ik het filmpje begrijp verwarmen ze het ventiel, breken ze die af en plakken ze die later terug. Membraan is te krijgen op ebay of ali, niet op de reguliere onderdelensites.
Vandaar mijn vraag of iemand dat ooit professioneel heeft toegepast, behalve 1 filmpje en wat aanbod hier en daar vind ik er vrij weinig over.
1 jaar
Inmiddels het kleppendeksel vervangen. Is nog best wat werk want alles moet eraf. Ook nog een gescheurd tuitje in de diesel retourleiding tegengekomen en de gloeibougies vervangen (kan je beter bij zonder kleppendeksel).
De Ali route met kapje afbreken en opnieuw lijmen dus toch maar niet genomen. Als het afbreekt wordt het een smeerzooi en zo duur is een immitatie deksel niet. Het is alleen een heleboel werk.
Nu hopelijk zonder olielekkage en blauwe rook de auto naar 5 ton rijden.
8 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar