Beste,
niet echt een probleem maar meer een vraag! een familielid van mij is in het bezit van een peugeot boxer 1900 D waarvan de distributieriem er afgelopen is! nu de kop er toch af moet om deze te laten vlakken enz vroeg ik me af of het mogelijk is om de kop van een 1900 TD te monteren valt. De 1900 D is wat aan de trage kant terwijl de 1900 TD wat pittiger zou moeten zijn, ik vermoed dat de meeste wijzigingen gebeuren ter hoogte van de uitlaat en aan de toevoer olie voor de turbo. Alleen weet ik niet of de oliekanalen verschillen van een 19.D tegenover die van een 19.TD?? is dit doenbaar? De cilinderkoppen zijn niet zo echt kostelijk, heb er ééntje gevonden voor 150 Euro compleet met turbo dus dat valt wel goed mee!
Als iemand mij hier raad om kan geven of als er iemand is die mij dit afraad wel dan hoor ik het graag, De peugeot in kwestie heeft maar 90Dkm gelopen dus persoonlijk vind ik het wel de moeite om het onderblok te redden!
Mvg
Dave
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Advies: niet een ander type kop monteren. Zit meer verschil in dan je op het eerste gezicht denkt/ziet.
Beste Wkhoek,
Dank u voor de snelle reactie, ik zal heel wijselijk je raad volgen en het bij een gewone 1900 D houden! eerst de kop er afhalen en eens kijken of de schade meevalt, er zijn zowieso kleppen geraakt dus ik dacht dat het goedkoper zou zijn een occasie kop op de kop te tikken ipv een x aantal nieuwe kleppen te bestellen + klepgeleiders + het vlakken enz!
nogmaals bedankt voor de wijselijke raad
Mvg
Dave
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar