Hallo,
ik heb een vreemd probleem waar ik vandaag achter kwam :
Mijn claxon doet het alleen als de sleutel NIET in het contactslot zit.
Zit de sleutel er in (met of zonder draaiende motor) dan doet de claxon het niet.
De auto gaat deze week voor de APK keuring....kans is groot dat de APK keurmeester pas op de claxon duwt als de sleutel in het contact zit..
Wie kan mij helpen met een oplossing hoe ik de claxonfunctie weer "normaal" krijg ?
Gr. Eric
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
meestal zijn juist de contactpunten van de claxon zelf die probleem geeft
deze keer opschuren en hij zal weer goed werken
anders zou het onderzocht moet worden waardoor hij niet werkt
dit ivm achter het stuur signaal digitaal omgezet wordt en onder de motorkap de zekeringkast de claxon daarna aanstuurt
Beste Werner,
bedankt voor je antwoord.
De claxon lijkt het gewoon goed te doen.
Ik heb volgende stappen uitgevoerd in volgorde van beschrijving :
1)Geen sleutel in het contactslot : de claxon doet het.
2)Sleutel in het contactslot, zonder dat de sleutel omgedraaid wordt : de claxon doet het.
3)Sleutel omdraaien maar niet starten : de claxon doet het niet.
4)Motor starten en stationair laten lopen : de claxon doet het niet.
5)Motor laten afslaan, steutel terugdraaien maar er niet uithalen : de claxon doet het niet.
6) Sleutel eruit gehaald : de claxon doet het weer.
Het lijkt er dus op dat wanneer het electrische systeem geactiveerd wordt, dat dan de claxon niet meer aangesproken kan worden wordt.
Raar vind ik stap 5 naar stap 6....de startonderbreker die op het stuurslot zit, registreert dat de sleutel er uitgehaald wordt, maaar het signaal wordt door de boordcomputer volledig verkeerd verwerkt ?
Ik hoop dat er een oplossing aangedragen kan worden.
Eric
12 jaar
Het is een long shot, maar toch... Zou het misschien kunnen dat de claxon naar massa schakelt als je op het stuur drukt en dat de massadraad los ligt of gebroken is? En als je de sleutel eruit haalt, dat dan het stuurslot (metaal) voor de benodigde massaverbinding zorgt? Misschien de moeite het eens na te gaan...
suc6
Peter
12 jaar
claxon is inderdaad massa gestuurd
echter dit is puur een signaal
het definitief aansturen gebeurt onder de motorkap via de zekeringkast die het dan aanstuurt
vandaar eventueel airbag demonteren
en dan de contactpunten met schuurpapier schoonmaken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar