close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: niet meer starten

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

beste,

ik heb hier een peugeot partner,

dinsdag was de starten kapot, ik had nog een occasie liggen, deze gemonteerd,
start perfect, geen probleem,

gisteren avond begint er ineens de lampje stop , airbag, motor , accu te branden,

iets nadien viel deze stil.

en sindien niet meer te starten,

als je contact omdraait klik de relais, maar doet dan precies of de batterij plat is, draait niet rond

batterij heeft goede spanning,

ook krijg ik foutcode 1800 op mijn dashbord.

weet iemand raad ?

alvast bedankt.

Geplaatst door

nielske (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is je massakabel op de bak niet afgebroken?

harry4203 2655
badge vip badge

12 jaar

Yep, ik denk meteen ook aan en slechte massa.
Leg eens een extra massa kabel naar uw starter zelf! Wel een MASSA kabel dus zo'n plat geweven ding en geen dun draadje!

ovi 0

12 jaar

er zat blijkbaar een draad los gekomen vanaf de alternator naar de batterij,

dit heb ik opgelost,

de motor draait dus rond, maar start nog niet,

iop het dashbord brand wel nog het lampje van de motorcontrole.

ik zat te denken aan het magneetventiel van de dieseltoevoer.

zekeringen zijn nagekeken.

wil deze gaan bestellen , maar heb geen flauw idee van waar dat dat zich bevind,

ergens in de geburen van de filter jaa, maar meer weet ik niet,

kan iemand dat mij mss vertellen?

mvg

nielske 0

12 jaar

ik wil je sleutelplezier niet bederven, maar denk je niet dat het slimmer is om die auto iig eens door iemand met kennis van zaken te laten uitlezen en wat basisgegevens te laten contr die nodig zijn voor aanslaan van de motor. magneetventiel voor afslaan heeft een hdi bv niet. ben een beetje bang dat je zometeen een halve auto hebt vernieuwd en dat ie nog steeds niet aanslaat.

harry4203 2655
badge vip badge

12 jaar

vandaag men uitleesapparaat eens boven gehaald,

krijg geen verbinding met de auto,

getest op een andere auto, geen probleem.

dus denk ik nu aan de ecu dat overleden is, wat denken jullie?


mvg,

nielske 0

12 jaar

Beetje voorbarig om te denken dat de ecu kapot is.
Een commercieel voertuig (bestelwagen) met dieselmotor hoeft pas in 2006 EOBD te ondersteunen.
Welke tester gebruik je?
Kan een draadbreuk zijn tussen diagnose stekker en ecu of de ecu krijgt domweg geen 12 volt voeding.

oldford 0
badge

12 jaar

Is de snelheid van uw tester en uw ECU hetzelfde?
Ik ken er niet veel van maar toen ze mijn Super Seven op de vermogenbank wilde afregelen kregen ze ook geen verbinding met de Omex 500 die deze gebruikt? Heel de boel gedemonteerd en alle verbindingen nagekeken en uiteindelijk bleek het iets met de snelheid te zijn die verschillend was bij deze oudere Omex dus daarom dat er GEEN vebinding gemaakt kon worden!

ovi 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.