Peugeot 306: co en lambda waardes te hoog op toeren, loopt niet op meer op lp

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: NFT, Motorinhoud (cc): 4, Vermogen (kw): 65

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Het gaat om een peugeot 306 1.6 2001 op lpg.

Het probleem:

CO te hoog 9 bij viergasmeting (stationair 0)
Lambda waarde 1.15
Tevens loopt de auto niet meer op lpg AG SGI systeem

Wat al gedaan:

Lambda 1 en 2 doorgemeten en de 2e vervangen ivm trage regeling.
Uitlaatspruitstuk vervangen ivm scheuren bij 1 lambdasonde en drie andere scheuren.
Vacuum lpg nagelopen en gerepareert.
Bedrading ziet er netjes uit.

Na vervanging van deze delen nog steeds CO veel te hoog +/- 9
De motor loopt ondanks te hoog CO netjes op benzine!

Hopelijk kunnen jullie me hier mee helpen!

BEEKWIK

Geplaatst door BEEKWIK (0) PRO , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

BEEKWIK (0) PRO, 8 jaar geleden

Nog even een aanvulling die ik vergeten was,

De auto reed niet meer op lpg nadat deze hortte en stootte.

ik heb toen de bougie's vervangen na een rondje rijden reed deze weer goed op benzine en lpg.
Na een week gereden te hebben zonder problemen bij de apk deed het lpg systeem het niet meer.
Er knippert wel een diagnose lampje van het lpg systeem, maar omdat CO en Lambda waarde op benzine al te hoog is moet dit eerst goed zijn naar mijn mening om me dan daarna op het lpg systeem te richten.

arjenhofstra (0) PRO, 8 jaar geleden

Welke foutcodes zitten erin? Waarden van dingen als gasklep positie en inlaatdruk in orde?

Dat de 2e sonde langzaam reageert kan wel kloppen, dat is ook de bedoeling.
Als het goed is geven beide sondes constant een hoog signaal als het co zo hoog is.

Wat zijn de overige waarden van de viegastest?

BEEKWIK (0) PRO, 8 jaar geleden

De trouble codes die hij waren,

uitgelezen met ELM 327 interface.

p0300 random misfire
p0650 mil lampje
p0170 Intake leak, AIR system, fuel pressure/pump, injector(s), EVAP canister purge valve, HO2S

p0170 storing was na mijn inziens vacuum slang van het lpg systeen die was gescheurt. deze ingekort en weer aangesloten

BEEKWIK (0) PRO, 8 jaar geleden

oja na de storingen te hebben gewist kwamen deze niet meer terug

BEEKWIK (0) PRO, 6 jaar geleden

het is misschien een beetje laat maar de oplossing is voor dit probleem gevonden.

monteer nooit aftermarket lambdasondes.

omdat ik nieuwe lambdasondes had gemonteerd ging ik er niet vanuit dat deze het probleem zouden zijn.

na het monteren van orginele peugeot labdasondes was het probleem verholpen.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.