We hebben een 306 binnen gekregen waarvan de c.o gehalte veel te hoog is landasonde is vernieuwd catalysator is oke.
Tevens slaat de ralentie regeling soms op hol, soms draaid hij veel te rap een andere keer veel te traag of tussen in .
Bij het uitlezen heeft hij de fout aan van de landasonde en de stelmotor van de ralentie , deze is reeds ook vervangen .
De beide fouten vallen niet te wissen.
Nu bij navraag bij een collega vertelde gij dat het eventueel de stuurdoos van de motor kon zijn.
Geeft iemand hier ervaring mee ?
Grtjs: Rik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alles kan, dus ook bijvoorbeeld een kabelbreuk of een kortsluiting - dan kun je de ciodes ook niet wissen.
Of je test-apparaat werkt niet goed, komt ook wel eens voor.
Welke tester gebruik je en wat zijn de nummers van de foutcodes?
het is een KTS van bosch de fout codes kan ik niet zeggen omdat we de de uitlees apperatuur enkel van vag hebben.
maar hebben zojuist de kabelering gecontroleerd tussen de stelmotor van het stationair toerental en het regelapparaat en ook van de lamda sonde er was geen draadbreuk terwijl we geen spaning krijgen op bijde sensoren.
dus denken we dat er nog weinig twijfel dat het probleem bij het regelapparaat zit.
uiteraard eerst bekabeling contr, maar je kunt er bijna wel vanuit gaan dat je motorcomp "stuurdoos"' stuk is.
contr ook even goed de massakabels.
AC tronics levert ruilstuurdozen voor dit probleem wat veroorzaakt wordt door een slechte bobine.
trek je gaskleppositiesensor is los kijken of dan je co wel goed is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar