Hallo, Ik heb hier een Peugeot 306 Cabriolet 2.0i, daarvan is het CO 12% en lambda- waarde 0,709.
Uitlaat is nieuw vanaf katalysator, heb een andere gebruikte lambdasonde geprobeerd, blijft hetzelfde...
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Groetjes Martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat zijn de overige waardes? O2, Hc Co2, Co en lambda, stationair als op toeren,
zo te zien een te rijk mengsel... zoals Renaultmonteurtje al aangeeft meer info over de rest van de 4-gasmeting. daardoor is een betere diagnose mogelijk
Hetzelfde voor gehad ook een 2.0 8v bij een 306 cabriolet
bleek na een cilinder lektest 1 cilinder minder afdichting te hebben.
Door de slechtere compressie in deze cilinder en toch dezelfde benzine inspuit hoeveelheid dan de andere cilinders werd de CO te hoog.
advies: doe eerst maar eens een Cilinderlektest.
ok, ik zat zelf meer te denken aan een koelvloeistoftemperatuursensor, maar ik kan eerst wel even een lektest doen
en kijken wat daar uit komt. Ik laat het morgen wel ffe weten
Heb eerst toch de temperatuursensor vervangen, maar dit had niet het gewenste resultaat.
Daarna ben ik toch de compressie maar gaan meten en hieruit bleek inderdaad dat de 2de
cilinder veel minder compressie had dan de rest. Dus gaan we morgen de kop er maar af
halen en dan kop laten vlakken en nieuwe koppakking er tussen. Dan zal het probleem
wel verholpen zijn... Bedankt voor het meedenken allemaal.
Groetjes Martijn
Heb een nieuwe koppakking gemonteerd, de cilinderkop laten vlakken, kleppen zijn vervangen etc.
En het probleem is verholpen, CO was goed nou dus hij is ook weer gekeurd.
Bedankt voor jullie reacties gr. martijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar