Hoi allemaal,
Om een lang verhaal kort te maken, kan een defecte gaskleppositiesensor ervoor zorgen dat de CO uitstoot aan de hoge kant is?
Waarde lambdasonde is 1,02, uitstoot ligt boven de 1% en hoger.
Heb al van alles dichtgemaakt, cq vervangen maar niets helpt. Heb met deze gasklep eerder problemen gehad ivm onregelmatig lopen bij stationair toerental. Heb toen een te grote gemonteerd die deze problemen niet had maar zeker wel zorgde voor te hoge uitstoot.
Alle tips en hulp is welkom
Alvast bedankt
Geplaatst door 205freak (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
205freak (0), 16 jaar geleden
Zou kleppen stellen bijdragen aan een lagere CO uitstoot?
Beunhaas (530) PRO, 16 jaar geleden
[quote=205freak]Zou kleppen stellen bijdragen aan een lagere CO uitstoot?[/quote]
Nee
oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden
Alles wat de verbranding verbeterd werkt mee aan een lager c.o. dus ook goed afgestelde kleppen.Alleen hoeft dat bij een 205 eigenlijk nooit.(in de vorm, niet nodig.)
205freak (0), 16 jaar geleden
T gaat hier om een 306, 195.000 km op de teller en t rammelt aardig in het vooronder.
Ga vandaag de kleppen stellen en gaskleppositiesensor wisselen. Weet dat dat eigenlijk niet kan maar wie niet waagt zal nooit iets winnen.
205freak (0), 16 jaar geleden
Kleppen gesteld, positiesensor was niet te wisselen (mijn reserve was anders). Sensor schoongemaakt en iets versteld, tegen de draairichting van de gasklep in. Resultaat, het rammelt de helft minder in het vooronder en de onrustige statinaire loop is verdwenen. Nu nog een forse proefrit maken en dan op naar de CO-meting.
205freak (0), 16 jaar geleden
Weer gezakt voor CO-examen. Ben voor second opinion bij een andere garage geweest. Wat opvalt is dat de lambda waarde goed is en het CO getal blijft varieren, bij constant toerental van 4000 pendelt deze op en neer tussen 2,4% en 6%. Blijft over, mijns inziens, de katalysator, of zijn er nog mensen die suggesties hebben?
Mark Boers (0), 16 jaar geleden
ik had een 306 van '93 met een 1800cc, ook co probleem, van alles vervangen, bleek later stekker temp. sensor ecu slecht contact had. bij de 1800 zitten dr 2 tussen het schutbord en motorblok, moelijk te zien, moest op gevoel.
oh ja, slechte massa?
dat rammelen heb ik ook nog steeds, hitte schild...
205freak (0), 16 jaar geleden
Bedoel je een witte sensor? Weet je zeker dat dat een tempsensor is en niet een extra weerstand voor het inspuitsysteem?