Peugeot 306: Tik tijdens rijden bij kantelen motorblok

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 16V

Beste autoliefhebbers,

Sinds aanschaf van m'n 306 zit er al een tik ergens rechts in het vooronder (zittend in de auto gezien).
Het is duidelijk geen tik/ratel bij draaiende delen van het motorblok, maar ergens bij de ophanging. Het is namelijk één enkele tik die je steeds hoort op het moment dat je af gaat remmen of optrekken. Het moment waarop het motorblok dus een kleine kanteling zal maken.

Ik heb mijn (occassion) garage er al naar laten kijken met de laatste beurt, maar helaas hebben ze niets kunnen vinden. (wel 1 uur werk voor niets betaald dus). Kent iemand dit en is dit eventueel zelf te verhelpen? Het begint nu na een paar maanden toch behoorlijk irritant te worden!

Daarnaast nog een ander vraagje, het mechanisme in het bestuurdersportier dat ervoor zorgt dat je deur in 2 of 3 standen open kan blijven staan is versleten. Is dit eruit te halen en te vervangen door bijvoorbeeld een exemplaar van de sloop?

Ik zie de reacties graag tegemoet, alvast hartelijk bedankt!

Woeter

Geplaatst door Woeter (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Woeter (0), 16 jaar geleden

Voor het 2e kleine probleempje heb ik via de zoekfunctie al de oorzaak kunnen vinden. Dit mechanisme is een deur- of portiervanger wat niet goed meer is, waardoor de knak komt. Hoe kan ik het beste deze deurvanger eruit halen?

306 cabrio (0) PRO, 16 jaar geleden

Portierbekleding loshalen. Trouwens, je kan net zo goed een nieuwe deurvanger monteren, kost niet meer dan ca 15 euro.

Woeter (0), 16 jaar geleden

Oké bedankt! Dat gaat me nog wel lukken dan en die kosten vallen zeker mee.

Heb je misschien ook een idee over de tik in het blok?

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Lijkt mij op een loszittende motorsteun.

Woeter (0), 16 jaar geleden

Los als in de zin van bouten niet aangedraaid? Of moeten er eventueel rubbers vervangen worden oid.

En wat zou de meest waarschijnlijke plaats zijn waar de steun los zit.

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Rechts(passagierskant) wil wel eens afbreken aan de onderkant. En de onderste aan de steun van het steunlager van de rechter aandrijfas wil wel eens los(in de vorm niet goed vastgedraaid)zitten.

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

of misschien toch iets speling in de wielophanging? (fuseekogel)

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Zou kunnen maar ik lees niets over rammelen op klinkerweg.

Woeter (0), 16 jaar geleden

Nee hij rammelt dan inderdaad niet. Puur alleen op het moment van gasgeven of remmen.

Kan ik de genoemde punten bekijken als ik de auto op de krik zet? Of moeten hiervoor schermen oid verwijderd worden.

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Nee, hoeft niets te worden gedemonteerd, alleen, niet eronder als hij op een krik staat.(er zijn al genoeg dooien gevallen.)

Woeter (0), 16 jaar geleden

Volgens mij ben ik behoorlijk gen**id door de Peugeot garage, heb er € 22,60 voor betaald! En was nog de verkeerde deurvanger ook dus moet 'm weer terug brengen.

Die tik in het motorblok, is er misschien iemand hier uit de regio Harderwijk die dat voor mij kan fixen voor een nette prijs?

Nog weer even iets anders, de portierbekleding aan de passagierszijde krijg ik er niet goed op. Vooral bovenaan moet je heel veel kracht zetten voordat die witte klemmetjes goed in het gaatje zitten. Na korte tijd schieten ze ook weer los, waardoor de bekleding er de hele tijd op half 6 bij hangt. Hoe kan ik dat oplossen?

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.