close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Vreemd inhoud probleem 306GTi

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v-GTi

Hoi,

Sinds korte tijd heb ik een vreemd probleem met mijn 306GTi uit 97. Het is begonnen sinds ik ooit in de file stond. Ik zag ineens mijn oranje motormanagement lampje branden. Heb toen wat gas gegeven en poef, toen sprong die weer uit. Helaas gebeurt dit nu veel vaker en heeft even gasgeven geen nut meer...zodra het lampje aanspringt verliest de auto meteen zijn power (hij rijdt nog wel) en lijkt het alsof hij op 3 pitten loopt. Als je voor een stoplicht staat voel je de auto ook een beetje schudden. Het rare is dat als ik dan door (moet) rij(den), dan ineens springt het lampje ineens uit en heeft hij meteen zijn power weer terug.

Ik dacht, even de bougies en dergelijke vervangen, maar haha...volgens mij heeft deze een electrische ontsteking want ik kan geen bougie meer vinden. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Leuke is ook nog dat ik maandag een sollicitatie gesprek heb en uiteraard geen enkel bedrijf mij op zaterdag wil helpen...ook niet met het uitlezen van mijn computer.

Geplaatst door

Yzord (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bougie's zitten midden boven op de motor onder de afdekkap.En het bobineblok.

oldtimer 0
badge

16 jaar

Ik heb het probleem lichtelijk kunnen lokaliseren. Ik ben een stukje gaan toeren en ja hoor, hij begon na een x aantal kilometers weer raar te doen. Lampje sprong aan en weer op drie pitten lopen. Meteen uit de auto gestapt ergens en meteen alle vier de bobines uitgeprobeerd door het stekkertje eraf te trekken terwijl hij nog loopt. Bij de 2de van rechts kon ik het stekkertje eraf halen, er gebeurde niks met de motor...bij alle andere ging hij op 2 pitten lopen. Dus ik vermoed dat de bobine zijn eeuwige jachtvelden in zicht heeft. Nu mijn vragen:

1. Kan een bobine, als hij koud is, het gewoon weer doen? Want hij doet raar wanneer de auto warm is/wordt.
2. Kan ik dit makkelijk zelf vervangen? Het ziet er makkelijk uit, maar de imbusbouten zitten retevast.
3. Kan ik een bobine doormeten? En op welke waardes moet ik dan letten?
4. En is het schadelijk voor de auto als je terug tuft naar huis op 3 pitten?

Yzord 0

16 jaar

Als ik dit zo lees trek je de stekkers van de injectoren er af en niet de bobine.

oldtimer 0
badge

16 jaar

Nee, ik heb de kap bovenop mijn blok (zwarte kap met 6 imbusbouten) losgehaald en eronder zaten 4 bobineblokken. Een 306GTi heeft er 4 namelijk. Ieder op 1 bougie. Van die dingen heb ik de stekkers losgehaald en bij de tweede van rechts gebeurde er niets...bij alle andere ging de auto op 2 pitten lopen.

Yzord 0

16 jaar

Deze losse bobines gaan inderdaad nog wel eens stuk. (motortype XU10J4)
Kosten van 1 nieuwe bobine: ca. 80,- euro incl.

hans4074 0
badge

16 jaar

Het was idd de bobine die kapot was. Kosten 73 euro incl. bij de peugeot dealert :)

En Oldtimer, ik waardeer jouw inzet op dit forum echt. Elke keer kom je met een reactie waar ik zeker wat aan heb.....ga zo door!!

Yzord 0

16 jaar

Daar ben ik blij om alhoewel ik het meer iets vind van het collectief, één van de redenen waarom ik "problemcar" is dat ik er ondanks alles alle keren er toch nog weer iets van op steek wat je scherp houdt ook in de dagelijkse praktijk.

oldtimer 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.