CO2 gehalte bij verhoogd toerental goed (2000-2500 toeren) echter bij stationair toerental veel te hoog. (1.3-1.5)
Soms, niet altijd, merk je ook dat het toerental alterneerd, dit doet hij af en toe, maar niet veelvuldig. Verdere info, bougies en luchtfilter, olie en filter is vernieuwd, iemand een idee?
Geplaatst door Evo zes (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Ik denk dat je hier de CO waarde bedoeld. Aan CO2 worden geen grenzen gesteld en die moet zo'n 14 tot 15% zijn.
Weet je de andere waardes ook? HC, O2, Co2 en Lambda getal.
Is de motor uitgelezen? Is de lambda-sonde gecontroleerd?
hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden
Heb je em voor de meting ook goed warm gereden? Kan net dat kleine beetje schelen, zeker bij de iets oudere systemen waar wellicht al een imitatie katalysator onder zit.
Evo zes (0), 13 jaar geleden
Ja dit klopt, hiermee heb ik rekening gehouden, motor is goed warm gereden. Wat denk je van de temperatuur sensor? Bedankt, groet.
hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden
Een defecte temp.sensor geeft (meestal) een uit te lezen storing en een redelijk beroerd lopende warme motor met o.a. afslaan bij terugkeer naar stationair en kan dan ook staan schommelen in toeren, dus kun je beter gerichter te werk gaan en dan kom je uit op Oldford z'n advies = uit laten lezen en gelijk de werking van de lambda-sonde te laten controleren.