Hallo mijn peugeot 106 is afgekeurd omdat de co2 te hoog was, het ligt niet aan de uitlaat en ook niet aan de lambasonde.
waar kan het nog meer aan liggen? b.v.d
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan een vacuumlek, of een vuil luchtfilter of een vervuilde motor of eigenlijk vanalles zijn.
Ik wil hier maar mee zeggen dit wordt gissen, sorry.
Gr. Harry
Kan de garage die de auto gekeurd heeft het niet beoordelen dan? Vaak is een kleine lekkage in de uitlaat of langs een klem al genoeg om het co te doen stijgen. Of de kat is leeg.
Suc6 Bert.
Wat waren de waardes?
Oiram
de lamba waarde was goed, er zit een nieuwe uitlaat onder met katalysator. iets moest 0,3 zijn en was 0,45 weet alleen niet welke het is.
14 jaar
Alex het mengsel is goed nu nog de kat aan het werk zetten . Draai de motor flink warm (paar min. 3000 toeren ) dan nog eens testen. Als de CO waarde niet lager dan 0,3 komt is de kat. dood of al leeg. Succes
Hallo , bedankt voor de tips het bleek dat in de voorpijp pakking een muniscul lekje zat.
co2 is nu goed.
bedankt
14 jaar
Vele denken dat er alleen maar uitlaatgas uit komt bij dat lek ,maar na de explosie ontstaat er een vacuum met zuurstof menging tot gevolg, dit wordt gemeten door de lambda sonde en de ECU verrijkt het mengsel. Die keurmeester had dat aan het persentage O2 kunnen zien . Bij een goed werkende dichte pijp is er bijna geen O2 meer ,dit is verbruikt in de kat. bij omzetten van de HC en CO. Groeten Jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar