Peugeot Partner: Coating van brandstofpomp

Bouwjaar: 2002

Een aantal maanden geleden ( km.stand ongev 56.000 ) hield de motor flink in na een koude start ( hartje zomer ), het daignoselampje ging branden en een aantal sec weer uit, de auto reageerde daarna weer normaal en ik kon normaal wegrijden. Twee weken later gebeurde precies hetzelfde, heb toen een afspraak gemaakt met de peugeot garage om de auto eens nader te onderzoeken. Na het uitlezen van de storingscode ( hogedruk tegen aanslag en iets met temp. ?)kwamen ze tot de conclusie dat een sensor moest worden vervangen ( brandstofgallerij), kostenplaatje 450 euro. De onderdelen liet een aantal weken op zich wachten en het inhouden/stotteren kwam steeds vaker voor, vooral als de motor koud was. Nadat de onderdelen waren vervangen en ik de volgende dag wilde wegrijden na een koude start begon de motor weer te stotteren cq in te houden. Er werdt contact opgenomen met peugeot nederland want er stonden geen foutmeldingen in de computer. Toen ik de 60.000 km beurt gaf ( auto was al uit de garantie ) bleek er slijpsel in het brandstoffilterhuis te zitten, de auto werdt een aantal dagen later gecontroleerd op bepaalde punten op advies van peugeot nederland en ze vonden alweer slijpsel in het brandstoffilterhuis. De conclusie was dat alles moest worden vervangen, van brandstof tank tot aan de verstuivers, 3700 euro meneer,.. slik :( . De coating liet los van de brandstofpomp ! is hier sprake van een constructie fout of ben ik gewoon de pineut. De coulance regeling loopt momenteel erg stroef omdat ik de auto vanaf de 40.000km zelf onderhoud. Heb ik nu ergens nog recht op? of is dit m'n laatste peugeot. De auto bevalt me voor de rest uitstekend maar 3700 euro overmachtschade voor een particulier grijskenteken auto zit me toch niet echt lekker.

Wie heeft dit ook meegemaakt, het gaat om een partner 2.0 hdi van 10-2002 met momenteel 62.000km op de teller.

mvrg
Daneron

Daneron

Geplaatst door Daneron (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Klacht over slijpsel in brandstofpomp komt vaker voor. Zie dit forum. Ik trek er zelf nog geen conclusies uit maar het ligt voor de hand om te denken dat er een fabrieksfout in zit. Overigens, ik denk niet dat dit probleem bij Peugeot zit, maar eerder bij Bosch als leverancier van de pompen.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Denk dat dit een Siemens probleem is want het komt bij Bosch eigenlijk niet voor.
Maar, om op uw geval terug te komen, hebben ze u een keuze gelaten om bepaalde delen niet te vervangen maar alleen te reinigen of reviseren?
Als ditzelfde geval zich namelijk voordoet met een auto die in de leeuwekeur garantie zit dan geeft de verzekeringsmaatschapij waarbij deze garantie is ondergebracht nooit toestemming voor het vervangen van alles maar wordt op advies van hun alleen de pomp vervangen en de rest gewoon gereinigd.Ik denk dat de dealer ook U de keuze had moeten laten om te b.v. een second opinion of in elk geval advies van derden b.v. de ANWB in te winnen.

Daneron (0), 18 jaar geleden

Ik had gevraagd of alleen de pomp vervangen voldoende zou zijn, het vuil verzameld zich naderhand toch bij het filter of onderin de tank. Er is tegen me gezegt dat dit probleem vaker voorkwam alleen tot nu toe nog niet eerder bij een partner, in de andere gevallen hadden ze ook eerst alleen de pomp vervangen en later de rest ivm blijvende euvel. Ik wacht eerst af wat peugeot doet, wordt dit negatief dan neem ik contact op met m'n rechtbijstand en de consumentenbond. Ze geven toe bij peugeot dat het een bekend probleem. De pomp is onderhoudsvrij en het filter is op tijd vervangen (rekening aanwezig). wordt vervolgd.

Daneron (0), 18 jaar geleden

Hier wordt ik dus niet vrolijk van, volgens consumentenbond staat peugeot juridisch sterk genoeg om niet tot coulance over te hoeven gaan? iemand suggesties.

Karl6141 (0), 18 jaar geleden

Ik heb een partner HDi van sept. 2002, En ik heb ook slijpsel in het filterhuis.Mag ik ff brainstormen? Het is toch zo dat het filter gemonteerd is tussen tank en pomp? Hoe komt er dan slijpsel in het filter? Als het in de tank komt via de retour, dan bezinkt het naar de bodem, en wordt het niet meer aangezogen.

Daneron (0), 18 jaar geleden

Ja, ik weet het, vond het ook vreemd op dat moment, maar schijnbaar circuleert dat rond het filter ? Het is me verteld maar helaas de juiste details zijn me weer ontgaan, misschien dat oldtimer tijd heeft voor de details :) Sinds ik van diesel leverancier ben verandert zijn de problemen langzaam verminderd tot verdwenen ? ( hopelijk voorgoed ) Heb verder geen stappen ondernomen bij het tankstation want het probleem kan uiteindelijk weer terug komen. Vind het wel best zo, uiteindelijk een tevreden peugeot rijder.
mvrg
Daneron

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Karl heb je naast dat slijpsel ook andere problemen?Zo niet dan eens in het jaar bv. eens een halve tot een hele liter motorolie toevoegen in de tank om problemen te voorkomen. heb hiermee zo zachtjes aan al verbluffende resultaten behaald wat betreft de driveabiletie van de hdi motoren.

Karl6141 (0), 18 jaar geleden

Tjemig, ik dacht dat je juist niks mocht toevoegen, omdat common rail met zulke hoge drukken werkt.En de katalysator heeft er ook van te lijden toch? Maar verder geen problemen, en het slijpsel is ook niet veel hoor.Kun je eens een voorbeeld geven van klachten die verholpen zijn met toevoegen van motorolie?

Dirk2301 (0), 18 jaar geleden

Eens om het jaar is relatief niet?
Wat met iemand die per jaar 15000km of 50000km aflegd.
Dit is toch een groot verschil?

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Karl , ik heb het over problemen met rijden bv. inhouden stoten en zo, matig aanslaan, hoog verbruik,knetterende verstuivers, en ga zo maar door.De toevoeging hoeft ook niet veel te zijn en ook niet zo vaak maar de huidige brandstoffen hebben gewoon weinig smerende komponenten meer en dat vang je hiermee op.Een katalisator in de vorm zoals jij die bedoelt zit trouwens niet onder een diesel.

Daneron (0), 18 jaar geleden

Oldtimer, maakt het niet uit of er synth of mineraal olie wordt toegevoegt?

Dirk2301 (0), 18 jaar geleden

Oldtimer,
ik heb gisteren een 0,6 liter motorolie toegevoegd bij het tanken. Het verschil is reeds na een 100km al merkbaar, knetteren van de verstuivers bij koudestart is een stuk minder.
Bedankt voor de tip. Ik zal hier in de toekomst rekening mee houden.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Daneron wij gebruiken hiervoor een inloop cq conserveringsolie van Mobil,de Mobil Arma.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum