Hi iedereen,
Mijn auto geeft soms met uitlezen in diag box dat combustion mode downgraded with butterfly mode is.
Iemand enig idee wat precies inhoudt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Iets van vlinders met een ontsteking? :-) Vreemde omschrijving en het zegt mij helemaal niets. Komt er geen P- code bij te staan? Anders toch eens uit laten lezen bij een dealer.
Hi Hans,
Bedankt voor je reactie. Er staat in diagbox wel wat uitleg. In de bijlage een een uitdraai van diagbox (pdf bestand). Stonden wel wat foutmeldingen in maar er brandde geen lampje. Volgens mij ook niet gelinkd aan dit.
https://www.docdroid.net/eFj2uud
Over de combustion mode heb je volgende mogelijkheden:
1 = nominal mode with variable valve lift andcamshaft dephasers active
2 = change from variable valve lift mode to motorised butterfly unit mode
3 = change from variable valve lift mode to motorised butterfly unit mode
4 = not used
5 = not used
6 = downgrade mode linked to a malfunctioningof the motorised butterfly unit. Use of variable valve lift mode for operation of the system
7 = downgrade mode using the motorised butterfly unit. The camshaft dephasers are also being usedin full load
8 = downgrade mode using the motorisedbutterfly unit. The camshaft dephasers are not being used
Het is dus 6,7 of 8. Ben wel benieuwd hoe dit dit bepaald en wat het inhoudt. Weet iemand dat?
5 jaar
Als het mode 6 is, dan is er een probleem met de gemotoriseerde gasklep.
In mode 7 en 8 is er een probleem met de variabele klephoogte.
Van je korte omschrijving "combustion mode downgraded with butterfly mode" denk ik aan mogelijkheid 7 of 8.
Maar dat zal wel in data uit te lezen zijn. Dan hoef je niet meer te gokken.
Ik heb het rapport even gechecked in diagbox en hij staat inderdaad in mode 7, probleem met de variable klephoogte dus.
Hoort het motorlampje niet te gaan branden als dit niet werkt? Iemand een idee waar ik naar moet kijken hiervoor? Is dit een sensor o.id.?
De foutmeldingen die opgeslagen waren maar niet actief waren:
F5FF: Unexpected re-initialization fault coming from the BSI
P11AA: Fault intake manifold pressure pressure sensor signal
P0014: Exhaust camshat dephasing fault
Ik heb deze gewist en kwamen ook niet terug maar wellicht dat e.e.a. wel met elkaar te maken heeft. Ben benieuwd wat jullie denken.
5 jaar
Of het motorlampje (MIL) moet branden kun je in ieder geval met EOBD uitlezen. Dat wordt bij de APK ook gedaan.
Als de software er van uit gaat dat de vervangende mode net zo schoon is als normaal, dan Nee, de MIL hoeft dan niet aan.
Even voor de zekerheid: De MIL (wat je motorlamp noemt) gaat wel aan bij contact aan en gaat uit als de motor loopt?
Hi,
Ja die gaat gewoon aan en gaat uit na het starten.
Vorig jaar is die ook een aantal keer aangesprongen dus die werkt wel.
Apart dan, hoe zou ik dit kunnen oplossen dat in mode 7 staat?
Toevallig heb ik zo APK dus wellicht dat ze nog iets hierover zeggen/zien.
5 jaar
In het ergste geval komt er voor de APK een foutmelding terug of blijft er een readyness test op Niet Afgerond staan.
Dan doen ze nog een 4-gas test. Anders ben je al na het uitlezen klaar (geen foutcode en alle readyness tests afgerond).
Auto is goedgekeurd dat scheelt! Wat meer tijd om onderzoek te doen nu
5 jaar
Vandaag nogmaals met de computer eraan gereden en nu gaf die geen meldingen, en stond de auto in normal combustion mode. Lijkt er dus op dat er niks aan de hand is.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar