Vanochtend in de rit van 5 minuten naar de carpoolplaats gebeurde het volgende. Vlak na het starten een branderige geur. Kort daarna verschenen er wat rookpluimjes links boven het dashboard daar waaronder het zekeringen kastje ook zit.
Het werd steeds heftiger, en ik moest het raampje open draaien omdat ik anders geen lucht meer kon krijgen, ging heel snel, kreeg nauwlijks de kans om hem aan de kant te zetten. Ik heb gelijk de motor afgezet, en ik kon met 80km/u nog net uitrijden tot de carpoolplaats.
Daar merkte ik dat hoewel het contact uit stond toch het lampje op de achteruitverwarmingsschakelaar brande. Inmiddels was het echt een rookmachine geworden en onder bij het zekeringen gedeelte wat ik had los gemaakt, leek het vandaan te komen. Daarboven zitten 3 gekleurde doosjes, en een ervan was ontzettend heet, kon je nauwlijks aanraken.
Gelukkig was een van de accuklemmen met een draaiknop bevestigd en die kon ik los halen. Helaas wel de minpool, maar na ongeveer 5 minuten nadat ik hem losgehaald had was het roken langzaam aan helemaal gestopt. Wel was dat gekleurde doosje boven de zekeringen nog behoorlijk heet. Nog 5 minuten gewacht en toen met mijn carpooler vertrokken naar het werk.
Nu maar hopen dat hij er nog staat als ik straks terugkom. Ik heb al iemand gebeld maar die kan er niet eerder zijn dan de middagpauze om even erbij te gaan kijken.
Wat in de vrede kan dit zijn???
Alvast bedankt groeten Marten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat noemen we KORT SLUITING
waarschijnlijk is de bedrading of relais vd a ruit verwarming de oorzaak? naar wat je schrijft
is er kortgeleden iets ergens gemonteerd of vervangen
een andere radio
versterker
maar zoals je eerder al schreef is de kortsluiting bij de richting aanwijzer begonnen
heb je toen de kabel boom gecontroleerd
of alleen de schakelaar vervangen en gedacht
#t werkt weer dus is wel goed zo#
dan heb je kans dat de sluiting TOEN de kabelboom heeft beschadigt en dat je nu de rekening krijgt voor t niet juist controleren en doormeten
Dat het waarschijnlijk een kortsluiting is leek me al duidelijk, maar het lijkt nu te maken te hebben met de achteruitverwarming, en de richtingaanwijzer werkt gewoon nog steeds (had inderdaad vorig jaar een nieuwe schakelaar). Maar waarom branden de zekeringen niet door? Die zijn daar toch voor. Hoe kan zoiets zomaar ontstaan? Is het dan de relais van de achteruitverwarming?
16 jaar
P.s. Ik doe zelf niets met de auto, geen ombouw met versterkers en dergelijke, hij is nog helemaal orgineel en als er iets aan moet gebeuren breng ik hem naar de garage, die hebben vorige keer dus de schakelaar van het knipperlicht vervangen en toen werkte alles weer. Of ze het allemaal hebben doorgemeten zou ik niet weten.
16 jaar
zal t wel gewoon pech zijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar