Ik heb de compressie van de auto vandaag eens op laten meten. Opvallend: de compressie van links naar rechts loopt terug; de linkercilinder heeft nog (maar?) 8 bar en dan loopt het mooi symmetrisch terug naar de 4e cilinder, de kant van de distributie, die (nog maar?)6 bar heeft. Zou dit het probleem van de koude loop van deze auto kunnen verklaren? Wat denken jullie? Is het onrustbarend? Zijn deze waarden normaal voor een stand van 220 dkm?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij mij was de compressie op 200000 km rond de 8 dus volgens mij is dat wel normaal. Omdat de motor een raar geluid maakte heb ik hem volledig laten reviseren. na dit alles loopt de motor staionair nog steeds slecht zowel koud en warm.Ik denk dat je er nooit achter komt waarom je motor slecht stationair draait.(overigens moet de compressie volgens het boekje tussen 10 en 11 zitten)
Hmmm, maar, is het verval naar 6 (de slechtste cilinder) dan niet verontrustend?
19 jaar
mijn 406 1.8 (8 klepper) heeft compressie van 12 - 13 bar !
auto heeft 190k gelopen.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar