auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot Partner: constante stroom

Bouwjaar: 2003

Ter informatie voor hulp aan caravanners:
als bron voor constante stroom naar de caravanstekker bij de trekhaak heb ik de aansluiting van de stoelverwarming gebruikt (F9). Vervolgens binnendoor naar achterzijde laten lopen. Daar een relais geplaatst (gestuurd door + van binnenverlichting) waarmee ik naast constante stroom ook geschakelde stroom heb (met contact in ACC of rijdend).
Bevalt prima; enige uitdaging is het netjes aftakken vanaf de BSI; het stekkertje hiervoor heb ik van de dealer. Totaal wel een middag werk (voor een amateur dan).
Overigens triest dat eea niet door Peugeot wordt voorzien !
hg, Bert
Peugeot Partner bestel 170C, HDI, maart 2003

Geplaatst door

brandkraan (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je gewoon een 13plg originele bedradingsset had gekocht, had je al die moeite niet hoeven te doen.ook jammer dat peugeot triest wordt genoemd aangezien er bijna geeneen autofabrikant is die hier vooraf rekening mee houd.
m.v.g. harry

harry4203 3140
badge vip badge

20 jaar

Even het hele verhaal:
De orginele constante stroom schakelde mee met de binnenverlichting dwz als de binnenverlichting dimde en uit ging was de constante stroom ook weg ! Gelukkig kwam ik daar (door terechte twijfel) voor de vakantie nog achter en niet tijdens de vakantie met een ontdooide koelkast in de caravan. Deze aansluiting beviel mij verder niet omdat er maar een dun draadje liep vanaf de zekeringkast (BSI).
De chef van de werkplaats (die de prijs voor de beste Peugeot technicus had gewonnen wist hij mij te melden) monteerde een draadje onder de auto door naar de accu via een zwevende zekering. De zwevende zekering was zo los te trekken dus nog gevaarlijk ook (accu kortsluiting). Op mijn vraag of dit gewoon was werd bevestigend geantwoord. Na consultatie van Peugeot Nederland en nadat ik had uitgelegd dat er alleen een ander draadje van de binnenverlichting moest worden aangesloten is eea verholpen en alsnog aangesloten (op het dunne) draadje van de binnenverlichting.
Een geschakelde plus wordt overigens in het orginele Peugeot bedradingsset ook van de accu afgenomen.
Dus kom me niet vertellen dat alles zo goed geregeld is; zijn en blijven goedwillende amateurs. Blijkt ook uit de koudwatervrees om iets op de BSI aan te sluiten. Als je weet waar je wat aansluit is dan natuurlijk helemaal geen probleem.
Om de zaken goed te regelen ben ik toen zelf in actie gekomen en vandaar bovenstaande oplossing.
Overigens was bij mijn vorige auto (Renault Kangoo) keurig netjes een aparte zekering gereserveerd voor de caravan aansluiting die eenvoudig was aan te sluiten vlak bij de zekeringkast met een 6,3mm AMP stekkertje. Zo hoort het.
Mijn caravan leverancier (Vervat Rotterdam) heeft me verteld dat het altijd tobben is met de geschakelde plus op de 13 polige stekker en dat Peugeot en Citroen hier wel de kroon spannen!
Vandaar .
Ik heb gezegd. Bert

brandkraan 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.