close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Dagteller

Bouwjaar: 1999

Att. Lampje. Uw oplossing voor mijn probleem met de dagteller "klinkt" stellig en ter zake kundig, want ik zou het verband met de bobine niet gauw gelegd hebben. Is dit Uw ervaring met een soortgelijk euvel met uw auto of zal elke Peugeotdealer onmiddellijk hetzelfde zeggen over mijn klacht? Bobine vervangen? Heeft u een idee van de kosten? Is het eventueel zelf te doen als dat tenminste echt de oplossing is?

Geplaatst door

Ron10324 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als u uw verhaal voorlegt aan een technisch persoon bij de eerste de beste peugeot dealer zal er een belletje moeten gaan rinkelen bij desbetreffende techneut.
Kosten van bobine weet ik niet, maar zelf vervangen zal zeker geen probleem moeten zijn:
Slang van carterventilatie verwijderen (kliksysteem),dan dmv dopsleutel 10 de twee bevestigings boutjes van bobine verwijderen en stekker losnemen. Dan bobine omhoog trekken.Rubber bougiedopppen overzetten op nieuwe bobineblok.
Probeer volgende keer in oude topic verder te gaan ipv nieuw topic aanmaken.
Gr. Lampje.

Lampje6439 0
badge

20 jaar

Ik ben inmiddels naar een peugeotdealer geweest en die heeft de computer "uitgelezen". Zowel de bobine als de elektrische bedieningsunit moeten worden vervangen. Kosten ruim boven de 1000 euro. Ik kreeg de indruk dat dit euvel meer voorkomt...

Ron10324 0

20 jaar

Ron, sorry dat ik me er mee bemoei, maar ik zou eerst alleen de bobine vervangen als je dan met het lopen van de motor,dwz stationair toerental enz geen problemen hebt zal het wel weer overgaan met de vreemde storingen in de bedieningsunit.Als je trouwens terugleest in de storingen hier behandeld(op dit forum bedoel ik)dan zul je zien dat dit al meerdere keren aan de orde is geweest.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Tuurlijk mag je je ermee bemoeien Oldtimer. En wat je 'zegt' had ik ook al bedacht, te meer omdat ik, nadat ik om de uitdraai vroeg van de diagnose, hoorde dat deze er niet was en deze bovendien slechts een ontstekingsstoring aangaf. Om dan direct alles te vernieuwen...Maar dan komt het, dit zou dubbele kosten voor het resetten van de motormanagementunit betekenen...
En voor de rest, het is net als met alles, als je iets mankeert of meemaakt, blijk je niet alleen te staan. Ik heb al heel wat gehoord over deze peugeotkwaal...

Ron10324 0

20 jaar

Inderdaad, gewoon eerst bobineblok vernieuwen. Dan moet de storing met de dagteller zeker verleden-tijd zijn. Het zou heel goed kunnen dat het motormanagement een storing betreffende de onsteking heeft opgeslagen maar dat hoeft helemaal niet te betekenen dat deze ook defect is geraakt. Als er geen klacht is betreffende stationair-regeling zal hij het overleefd hebben. Jammer dat er geen afdruk van de diagnose is gemaakt.

Lampje6439 0
badge

20 jaar

Het is jammer dat er nog steeds dealerbedrijven zijn die vreemd reageren op een klant die vooraf wat informatie probeert te krijgen.In mijn optiek is dat meestal om hun onzekerheid en misschien wel onkunde te verbergen.Om terug te komen op het stukgaan van het motormanegement door een slechte bobine vindt ik het te weinig voorkomen om dan gelijk maar van een Peugeotkwaal te spreken.(wiens brood men eet, wiens taal men spreekt).Groeten Oldtimer.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Dat motormanagement defect raakt door slechte bobine komt inderdaad relatief weinig voor. Het zal misschien zo'n 2 of drie jaar terug zijn dat ik dit 1 keer heb meegemaakt, maar toch onthoud je zoiets.

Lampje6439 0
badge

20 jaar

In vervolg op mijn vragen en jullie antwoorden betreffende de defecte dagteller heeft de dealer de bobine vervangen. Dagteller doet het nu, maar koude start gaat moeizaam en het toerental wisselt zonder gas te geven. Ook stationnair. Moet ik nu vrezen voor een defecte ecu?
Het is toch eigenlijk van de gekke dat a) een bobine kapot gaat en b) dit dan het motormanagement verwoest? En als we nu zouden praten over 100 euro was het nog te overzien, maar het tienvoudige? Ik rij nog steeds met fabrieksbanden....
Wat mij ook bevreemd is dat de ene dealer de ecu na het vervangen van de bobine wil resetten maar de andere dealer dit niet nodig vindt. Iemand raadde mij een Electrofil bobine aan i.p.v. Sagem. De laatste ie nu gemonteerd, want keus is er weinig. Wat zou het verschil zijn? Levensduur?

Ron10324 0

20 jaar

Die sagem's zijn waardeloos laat maar een elektrofil monteren en jammergenoeg denk ik dat inderdaat het motormanagement naar de knoppen is.Maar maak eerst nog even het stationair regelmotortje schoon en laat de computer even resetten.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Ron, ik denk dat je erg veel pech hebt.

Lampje6439 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.