Ik heb een 306 uit januari '98, en sinds kort heb ik het volgende probleem; als ik in regenachtig weer rijd, dan krijg ik na een zo'n 20 minuten problemen met optrekken en doortrekken. Zodra ik boven de 3500 tpm kom gaat het redelijk, maar daaronder heb ik totaal geen trekkracht meer. (Niet bij hoge snelheid en ook niet bij optrekken uit stilstand.) Als ik de auto dan een half uur stil laat staan is het probleem weg. Bij droog weer rijd de auto prima. De auto is bij de dealer geweest, uitgelezen zonder storingen, verder geen oplossing geboden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op een slechte verbinding bij vochtig weer, kijk eens in de ronde stekker links (bestuurderskant) naast de radiateur.
Bedankt voor de reactie Oldtimer, ik heb in deze stekker gekeken. (Ronde schroefstekker met ca. 10 polen?) Zag er goed uit, geen tekenen van vochtigheid, oid. Heb je nog andere ideeen? Ik hoorde van een ANWB-man een verhaal over een sensor die de zomer en winterstand automatisch regelt? Denk je dat het een electronica-probleem is?
20 jaar
Bedankt voor de reactie Oldtimer, ik heb in deze stekker gekeken. (Ronde schroefstekker met ca. 10 polen?) Zag er goed uit, geen tekenen van vochtigheid, oid. Heb je nog andere ideeen? Ik hoorde van een ANWB-man een verhaal over een sensor die de zomer en winterstand automatisch regelt? Denk je dat het een electronica-probleem is?
20 jaar
Bij de nieuwere auto's niet meer die hebben een lucht en een koelvloeistof sensor de het brandstof-luchtmengsel regelen waar uw motor op moet gaan lopen. Maar je zou eens naar het verwarmingselement in het smoorklephuis kunnen (laten) kijken.
Ik ben een leek op auto-gebied, maar ik wil het graag proberen zelf te doen. Kan ik dit zelf bekijken? Waar moet ik zijn en waar moet ik op letten??
20 jaar
Hij is geel van kleur en hij zit in de buurt van de gasklep. op de 2polige stekker moet bij draaiende motor een spanningsverchil van 12 volt staan en het apparaatje heeft een vrij hoge weerstand(weet niet hoeveel) .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar