close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: dashboard

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9d

als je de auto op contact zet brand er helemaal niets op het dashboard.
als de auto dan aanslaat is er nog geen verandering, de ruitenwisser-knipperlicht-gloeifunctie en dergelijke werken ook niet.
pas bij gasgeven (rond de 2500 toeren) begint alles weer te werken, iemand zoiets eerder meegemaakt?

Geplaatst door

zjossies (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nog niet zo iets meegemaakt
maar controleer de massapunten eens of deze nog goed is
als je iets hebt waar je aan kunt meten zoals ruitenwisser
zodat je van daar naar de accu toe kunt meten kunnen we kijken waar hij alles verliest
verliest aan op massa dan is er een massa probleem
verliest hij op een plus dan moet je kijken waar de breuk cq probleem zit

als je me de laaste acht van chassisnummer geeft kan ik kijken hoe je moet gaan meten om iets te weten waar het probleem van daan kan komen

de laatste 8 van t chassisnr: 60295179

zjossies 0

13 jaar

f26,f19,f30 knipperlicht
f22,f24,f28 ruitenwissers
f25.f2.f12 gloeifuncite
elk gebruikt een andere weerstand dus probleem zal waarschijnlijk tussen de bf0d (zekeringkast onder dashbaordkastje) en accu zitten
enige wat ik tussen vindt is contactslot en zekering a en c in de bmfc1 (grote zekeringen in zekering kast onder motorkap)

je kan de kap van de contactslot er even af halen en op pin 1 van 2voudige stekker zwart
daar zou ten op zichte van carrosserie contstant spanning staan

tevens is mijn vraag wat de spanning bij 1000rpm en bij 2600rpm is
kans is er dat het in contactslot zit maar snap niet waarom boven de 2500 in een keer wel spanning is
er zal dus ook moeten gemeten worden bij 2500 toeren wanneer alles werkt
zo kun je dan verder naar de accu om probleem te zoeken
tevens
je moet in ieder geval genoeg ervaring hebben en weten hoe je moet meten
er kan wat dat betreft teveel gemeten worden

he bedankt ik denk dat ik t eens ga proberen en mocht t niet lukken besteed ik
t karwei uit.

zjossies 0

13 jaar

beste jos
heb precies hetzelfde gehad met een berlingo
zekering van wissermotor achter was eruit gegaan, door een defecte wisser motor achter
dus zekering vervangen en stekker van wissermotor los koppellen
is het probleem dan verholpen, dan zal ook de wissermotor vervangen moeten worden
gr wilco

hej bedankt en lijkt me nogal te simpel voor woorden maar ik zal eens kijken. hoorde al iemand zeggen dat de dci of dsi defect was??

zjossies 0

13 jaar

bsi bedoel je
de centrale computer
met zekering en losse stekker scheelt het weer dik 450euro minimaal als het anders bsi zou zijn

en Jos??? probleem opgelost?? ben benieuwd

Het was idd de bsi, duur geintje maar het is iig geval weer opgelost, bedankt

zjossies 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.