Beste forum lezers
ik heb een probleem met een peugeot 307 1.6 benzine/lpg uit 2002.
probleem is namelijk dat als je de auto start en hij loopt niks aan de hand maar als ik de kontakt uit zet en of de sleutel eruit haal blijven allerlei lampjes spontaan branden kan iemand mij hierbij steunen. als ik de motor uitlees heb ik de volgende foutcode P0571 cruisecontrol/remschakelaar circuit storing en deze auto heeft geen cruisecontrol
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan gaat er iets goed verkeerd in de multifunctie of de motor ecu.
Ik zou beginnen met de auto een paar uur spanningsvrij te maken door de accu los te koppelen, en ook meteen het electrisch deel van het contactslot even goed na te kijken.
Als dat niet helpt denk ik zelf aan een defect regelapparaat.
Ik zou eerst eens een reboot procedure doen van de BSI.
Contactsleutel eruit, Deurraam bestuurder moet open zijn,3 minuten wachten,accu los (3 minuten lang),accu aansluiten(daarna 3 minuten wachten)
En dan het licht aanzetten door je raam heen (niet de deur eerst openen!)
Daarna kan je deur openen en op contact zetten.
Als het dan nog niet goed is zou ik de auto toch even uit laten lezen en div configuraties laten bekijken.
Heb hier al een paar gehad waar de configuratie van verkeerd was.Door wat voor reden dan ook.
weer iets geleerd
ik heb de bsi geopend en gekeken er zat heel veel oxidatie schoongeborst met een tanden borstel en benzine, niet geholpen erger nog nu gaat de ruitenwissers van zelf aan voor en achter en de dimlichten blijven branden. auto starte ook niet dus ik een uur accu losgekopelt auto is gestart. maar nadat ik de accu nogmaals heb losgekoppelt en weer erop. start de auto nu helemaal niet meer.. accu losgekopelt laat een nachtje zo morgen zie ik het weer verder...
als die bsi zo geoxideerd is moet je misschien eerst daar eens de oorzaak van opsporen. er zijn bv nog steeds mensen die geen voorruit kunnen vervangen, of die ff een draadje door het schutbord voeren boven de bsi met alle gevolgen van dien.
Als er oxidatie in de BSI zit, kan dat komen doordat een "handig" iemand een doorvoer heeft gemaakt voor het 1 of ander van motorruimte naar interieur L onder de paravan, hetzij via een extra gemaakt gat, of via het bestaande rubber afdichtdopje. Als de afdichting niet 100% waterdicht is, loopt/drupt lekwater precies op de achterste stekkers van de BSI en op den duur in de BSI, met allerlei vreemde storingen tot gevolg. Kijk eens door het linker rooster van de paravan of er toevallig iets extra's is doorgevoerd behalve de motorkapkabel.
Ha Harry....we zijn het weer helemaal eens. Je bent alleen iets sneller. :-))
Jah maar dat klopt ook er is ern extra gat gemaakt voor de versterker plus
Oké.....dan heb je eigenlijk zo goed als zeker de oorzaak te pakken. In dit geval dus niet peugeot, maar de koekebakker die dit gat heeft gemaakt. Dat wordt een nieuwe BSI.
Probleem opgelost bsi gerepareerd. Van een van de ic tjes (8 poortjes was een van de pootjes veroest ic vercangen uit een ander bsi probleem opgelost. Hartelijk dank voor de ondersteuning.
Bsi stukkkk!! İs gerepareerd!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar