close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: De koppeling grijpt hard in / geklapper bij wielophanging

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V GTI

Hallo,

Ik heb een paar probleempje waarvan ik afvraag wat het zou kunnen zijn en of het duur is om het te laten repareren.

-Als ik de koppeling laat opkomen grijpt deze ineens hard in waardoor de auto soms een beetje schokt, in plaats van dat het geleidelijk gaat.

-Als ik over rommelig wegdek en keitjes rijdt dat hoor ik vaak geklapper/gerommel bij de wielophanging aan de voorkant van me auto, bij de laatste APK hadden ze het er wel over dat er speling zit op de fuseekogel linksvoor.
(Niet zoveel dat het afkeur is)
Komt het door dit lager of zijn er meerdere lagers of andere dingen die dit veroorzaken?

Groeten Tom

Geplaatst door

tom_206 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja zeker kan het daar door komen en misschien zit er nog wel een koppelstang die speling heeft of stabilisatorrubbers en dan klappert het best.
het is een sportieve wagen dus de koppeling zal wel serk aan grijpen en dat zal wat schokken betred wat gevoeliger zijn.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

Als hij erg schokt of stoot tijdens het wijg rijden / optrekken, heb je goede kans dat het in de koppeling ( plaat ) zelf zit..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

het waren de stab. stangen. thanks voor info.

tom_206 0

11 jaar

nou dat valt dan mee.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.