Peugeot 206: De koppeling grijpt hard in / geklapper bij wielophanging

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V GTI

Hallo,

Ik heb een paar probleempje waarvan ik afvraag wat het zou kunnen zijn en of het duur is om het te laten repareren.

-Als ik de koppeling laat opkomen grijpt deze ineens hard in waardoor de auto soms een beetje schokt, in plaats van dat het geleidelijk gaat.

-Als ik over rommelig wegdek en keitjes rijdt dat hoor ik vaak geklapper/gerommel bij de wielophanging aan de voorkant van me auto, bij de laatste APK hadden ze het er wel over dat er speling zit op de fuseekogel linksvoor.
(Niet zoveel dat het afkeur is)
Komt het door dit lager of zijn er meerdere lagers of andere dingen die dit veroorzaken?

Groeten Tom

tom_206

Geplaatst door tom_206 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan T (20) PRO, 14 jaar geleden

ja zeker kan het daar door komen en misschien zit er nog wel een koppelstang die speling heeft of stabilisatorrubbers en dan klappert het best.
het is een sportieve wagen dus de koppeling zal wel serk aan grijpen en dat zal wat schokken betred wat gevoeliger zijn.

groetjes jan.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als hij erg schokt of stoot tijdens het wijg rijden / optrekken, heb je goede kans dat het in de koppeling ( plaat ) zelf zit..

Gr Stefan

tom_206 (0), 11 jaar geleden

het waren de stab. stangen. thanks voor info.

jan T (20) PRO, 11 jaar geleden

nou dat valt dan mee.

groetjes jan.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.