Probleem met de remklauw links achter.
Tijdens de keuring ontdekt, de handrem werkt perfect echter bij gebruik van het rempedaal doet de rem zo goed als niets.
Bij het indrukken van het pedaal, kun je het wiel met de hand nog ronddraaien (je voelt minimale remdruk).
Tot nu toe gedaan:
- Remblokken schoon gemaakt, klauw was en is gangbaar (ook de geleiding).
- Klauw eraf gehad, geheel uit elkaar gehad (zuiger loopt licht, kan met de hand in en uit gedraaid worden)
- rem olie doorgepompt (geen lucht en/of verstoppingen geconstateerd)
Aan de zuiger zitten geen beschadigingen en bij het in en uitdraaien van de zuiger (ivm handremverstelling) voel je geen zware punten.
Afdichting mankeert niets aan (binnenzijde ziet er uit als nieuw, geen aanslag/roest etc.).
Als ik de klauw tussen de bekken van de bankschroef zet en lucht op de ingang zet, komt de zuiger er wel uit maar de klauw blijft losjes tussen de bekken van de bankschroef.
Het lijkt wel of er geen kracht op de zuiger staat (terwijl die bij ca. 6 bar wel ongeveer 40 kg moet drukken)
Wie herkent dit, of moet het probleem bij de hoofdremcilinder worden gezocht??
Alle info is welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mogelijk is het probleem bij gewichtafhankelijke remdruk verdeler.Zit ergens aan de achteras vast. Kijk of die voldoende olie doorlaat.Ook remslang kan een oorzaak van zijn. Die is dan inwendig gaan zwellen.
Dank voor je snelle reactie.
Remslang zal het denk ik niet zijn, de aansluiting tot op de klauw is een vaste stalen leiding.
De remdruk verdeler is misschien nog een goede optie om na te kijken.
Deze heeft in het verleden ook wel eens vast gezeten (het heveltje wat kan bewegen).
Ik zal er naar kijken en laat je de bevindingen weten.
9 jaar
Je hebt gelijk, het flexibele deel zit eerder in de leiding ivm de bewegende achteras.
De remdruk verdeler is inmiddels gangbaar gemaakt, het heveltje zat zo ongeveer muurvast.
Het geheel beweegt weer soepel zoals het bedoeld is.
Wat betreft het doorlaten van remvloeistof door de leiding, dit is geen enkel probleem, gaat makkelijk en is zonder luchtbellen.
Auto gaat vandaag weer naar de APK (en dus op de rembank).
Wordt vervolgd....
9 jaar
Dus niet, kortom zo goed als geen remdruk met deze remklauw.
Er zal vandaag even verder worden gekeken, desnoods met een andere klauw.
Wordt wederom vervolgt..
9 jaar
Meet remdruk op de klauw. Als er geen druk is dan meten na de drukverdeler.Als daar wel druk is dan is je remslang de bosdoener.
9 jaar
Ook een fout van de keurmeester dat ie niet de remdruk verdeler heeft bekeken of de veer en hevel niet werkt
9 jaar
Juist 405. ik kon maar op de juiste benaming niet komen. Dank je
9 jaar
En dan nu de final update.
Om maar in de termen van 405 te blijven, de remdrukbegrenzer was overleden.
Waarschijnlijk liet hij in eerste instantie nog wel vloeistof door, maar te weinig om druk op te bouwen.
Toen het heveltje weer gangbaar was gemaakt, was de begrenzer overleden.
Er is een andere gemonteerd en de auto is inmiddels door de APK volgens de regels zoals het moet zijn.
Bedankt voor het meedenken.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar