Graag nog advies op een eerdere vraag van mij, gisteren hebben ze de kleppen gesteld, wat zeer goed merkbaar is, Alleen het probleem met starten als hij koud is dat is nog niet weg. Bij het aanslaan loopt hij op drie poten en geeft een hoop blauwe rook. Als de motor warm is doet hij dit niet. Kan het zijn dat de gloeibougies vervangen moeten worden? Alvast bedankt voor jullie hulp. Rij pas met een diesel dus veel verstand heb ik er niet van.
gr. Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het gloeisysteem controleren, naast de gloeibougies bestaat het systeem nog uit meer onderdelen. Gloeibougies kan een garage wel voor je testen, dan weet je t gelijk.
Gloeibougies zijn ook eenvoudig zelf te testen.
Haal ze eruit en zet een ongeïsoleerde waterpomptang op de gloeibougie.
Hou de ene kant van de tang op een pool van een accu, en druk de andere kant van de gloeibougie op de andere pool.
De gloeipit moet nu binnen een paar seconden rood gloeiend worden.
Zo niet, dan vervangen die handel
17 jaar
Ja, of je pakt een 12v spanningszoeker, massa van de zoeker op de plus van de accu. (klinkt krom maar werkt wel) Pluskabels van de gloeibougies afhalen en dan met de spanningszoeker op de bovenkant van de gloeibougie prikken. Als het lampje niet brand, zijn ze kapot.
Je kunt ook met de multimeter tussen massa en bovenkant gloeibougie meten (innovamm methode) Slecht werkende excemplaren pik je er dan ook tussenuit.
Voor een leek is de waterpomp methode misschien riskant. Voor je het weet hebben ze een smeltende tang in handen ivm kortsluiting!!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar