auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 208 2015: Differential pressure te hoog dpf

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Diesel, Motorcode: BH02, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 73

Hallo, bij mijn Peugeot krijg ik een foutcode omdat de differential pressure te hoog is. Er zit een nieuw roetfilter onder, nieuwe sensor, en nieuwe slangen. Het roetfilter is gereset in diagbox. Ik heb de slangen vervangen en toen was het 2 weken weg. Ik heb brandstofslang gebruikt. Zullen deze nu al lek zijn?

Geplaatst door

Mikemul (105)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Brandstofslang kan op den duur wel verbranden, maar dat gaat meestal niet zo snel. Maar zou dat eerst wel even checken.
Wat is de verschildruk stationair en op toeren? Als dat te hoog is lijkt hij niet te regenereren en moet je beginnen daar de oorzaak te zoeken.

memos 260
badge

1 jaar

Stationair is die 9-10mbar en met rijden soms uitschieters naar 200 maar op cruise rond de 100. Regeneratie 40km geleden gebeurd.

Mikemul 105

1 jaar

Stationair is redelijk goed maar op toeten is dat veel te veel. Of de verschildruksensor is niet de juiste, of er zit een slang gemonteerd die bv dichtklapt.
Zou beginnen met die slangetjes te checken.

memos 260
badge

1 jaar

Toen ik de slangen vervangen had was stationair 1mbar en met rijden 60mbar als er een gaatje in de slang is zou het verschil hoger zijn ik zal de slangen vervangen en kijken

Mikemul 105

1 jaar

Imitatie roetfilter?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 208 of stel zelf een nieuwe vraag.